Переважна більшість цих каналій шкварять на стаціонарні телефони у вечірній час, вихідні та свята, нахабно влізаючи в душі зі своїми пропозиціями.

Найбільше «дістають» оператори Інтернету та кабельних мереж. Немов із ланцюга зірвалися, мало не щотижня товкмачать по телефону свої рекламні «прелюдії». Взяти, приміром, «К...». Компанія рекламує свої послуги по всій Україні, в робочі дні десь після 17—18-ї, у вихідні — «розфасовку товару» починають після обіду. Як мені зізнався один із працівників компанії, «з’ясовано, на ситий шлунок клієнт податливіший на рекламну локшину, і «хрумає» її найчастіше». Чим спокушують інтернет-телефонно-кабельні «благодійники»? Чим попало: насамперед «безплатними» міжнародними роумінгами і високоякісним швидкісним Інтернетом. Та коли у відповідь на пропозицію «райських кущів» поцікавитеся, чи передбачені в договорі санкції, які клієнт може пред’явити надавачу послуг за недоброякісне виконання договірних обіцянок, у відповідь почуєте незрозуміле булькання, віддалено схоже на сміх, потім тишу, після якої вам «авторитетно» повідомлять, що така «дрібниця», як санкції, не передбачена, оскільки надавачі послуг — най, най, а відтак жодних збоїв у них не буває.

З «люб’язним» нахрапом діють тоді, коли ти зв’язаний з ними бодай копійчаним договором. Мене, приміром, увесь час спочатку спокушали стати «кабельним співакціонером», мовляв, ми вам таке «кіно» на сотні телеканалів влаштуємо — небу стане спекотно. Кілька разів вмовляли, та, зрозумівши, що мені й з діючим оператором не холодно, відстали. Щоправда, ненадовго. Десь за місяць «сервісні» атаки відновилися. Цього разу невідомі звабниці намовляли «скуштувати» принади «нового «ОГО» швидкістю 10 мегабіт. Проковтнув наживку десь з третього разу. Як не проковтнути, коли переналагодження з наявних 5 на 10 «мегаОГО» відбувається, наче за помахом чарівної палички, без жодного фізичного і морального напруження клієнта. А ще підкупав утаємничений, з придихом, голос «німфи» — не виключено, «відшліфований» або... щоденним читанням на ніч «Декамерона», або... працею по сумісництву в одній з інтимних нічних передач, на кшталт «дзвони, я все прощу і все віддам». 

Зате зворотний процес... «Швидкісний» ОГО витримав заледве півтора тижня, після чого я вирішив повернутися до попередніх параметрів. Телефоную, щоб анулювати так звані 10 мегабіт, які заледве витягували 7, а мені: звиняйте, навідайтесь за такою-то адресою, там напишете заяву про добровільну відмову від надаваної послуги, ми її розглянемо, порадимося... Причому відрубали без жодного натяку на придих чи інтим...

На городі бузина, а «пахани» окопалися в... Києві

Від рекламної «прелюдії» настав час перейти і до рекламної...»увертюри», так би мовити, квінтесенції усієї роботи надавачів різноманітних послуг — професійного відсилання клієнтів «на хутір до діда Макара»... Тобто «ягідки» починаються, коли, через збій   най-най «найякісніших послуг», ви особисто змушені налагоджувати контакт з тим чи іншим оператором. Тоді начувайтеся, кілька разів перевіряв на собі: Крим, Рим і мідні труби — дитячі забавки порівняно з перепонами, виставленими на вашому шляху згаданими «благодійниками». Отож телефонуємо. Чийсь напівдерев’яний голос «люб’язно» попереджує: «Для покращення якості надаваних нами послуг, ваш дзвінок може бути записаний». «Хрін з ним, — думаєш, — записуйте, тільки швидше з’єднуйте з оператором». 

Не спішіть, це лише вступна частина «увертюри» під назвою: вік би вас не чути й ще більше не бачити. 

Після дерев’яного голосу вас «ніжно» обволікає неземна музика, яку періодично переривається повідомленням: «До з’єднання з оператором залишилось три, одна, п’ять, а потім знову... десять хвилин» І так до безкінечності. Інколи хвилина перетворюється на цілих півгодини. Тим часом ваші кровні гривні, підозрюю, плавно перетікають до кишені іншого «сервісного благодійника» — телефонного оператора. Деякі надавачі послуг, переважно мобільного зв’язку, аби «не нервувати» клієнтів, одразу б’ють вас по тім’ячку: «якщо ви у фінансових справах — натисніть 2 і зірочку, з якості — натисніть 4 і подміть у сопілочку, з’ясувати загальні питання — натисніть 5 і зіграйте на дудочці...» Доки отетерілий дозвонювач второпає, що до чого, йому кантату «Полюби мене» разів п’ять-шість зіграють. І коли нерви клієнта, здається, ось-ось луснуть від злості, вам подають бажаного оператора, і тепер уже він починає «варити» з вас воду: з якого міста, вулиці, на кого й коли укладений договір на кабельне обслуговування, хто із сусідів користується послугами цього оператора?.. І тоді, коли з розпачу клієнт втретє готовий завити, байдуже — на молодик чи на повний місяць, оператор цікавиться, яка у вас проблема.

Оце по-українськи й називається «поліпшенням якості обслуговування клієнтів».

У чому, запитаєте, заковика? Ларчик відкривається просто: усіх провінційних операторів кабельного телебачення, Інтернету та надавачів інших електронних послуг підгребли під себе київські дяді. Тож відтепер кожен користувач мобільним зв’язком, Інтернетом, кабельним телебаченням із Сум, Полтави, Чернігова, Черкас, хутора Задерименекінь та решти українських міст і сіл для усунення тієї чи іншої несправності змушений годинами додзвонюватись до столиці, аби звідти дали команду місцевим підлеглим на усунення навіть копійчаної поломки чи несправності. Оце вам і є «вишукана якість»: здійснювати віртуальне обслуговування за тридев’ять земель і «розводити» при цьому клієнтів рекламою, як безпросвітних «лохів».

У зв’язку з цим у автора виникли два запитання.

Перше — до представників Антимонопольного комітету України. У скільки пересічним українцям — користувачам послуг кабельних, мобільних та інших електронних операторів обходяться за рік мільйони телефонних дзвінків по всій Україні, якими столичні монополісти цілодобово рекламують свої віртуальні послуги від Путивля до Карпат?

Наступне запитання — до керівництва Генпрокуратури України і Служби безпеки України: у який спосіб і з яких баз даних до рук пройдисвітів усіх мастей потрапили й потрапляють номери стаціонарних та мобільних телефонів десятків мільйонів українців?

Оскільки обидва запитання не риторичні, редакція з нетерпінням чекатиме на них відповіді з поважних відомств, яким вони адресовані...

 

Сумська область.

Колаж Олексія КУСТОВСЬКОГО.