З цього тижня у столиці на 11 маршрутах пасажирських перевезень зросла вартість проїзду. Ціни на квитки на півгривні підняли два приватні перевізники. Подорожчання погодили й у міській державній адміністрації. Щоправда, столична влада одразу поспішила запевнити киян: проїзд у комунальному транспорті, принаймні поки що, змінюватись не буде. А от те, що приватні перевізники підвищать тарифи на проїзд ще на кількох маршрутах — цілком імовірно. Про це під час прес-конференції повідомив перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий.

Піти на підвищення проїзду перевізників змусила збитковість. Мовляв, на відміну від своїх комунальних колег, їм ніхто навіть за перевезення пільговиків кошти не відшкодовує. А через поганий стан доріг ремонтувати автобуси доводиться частіше.

— Ніхто не зможе працювати, якщо перевезення будуть збиткові. Водночас ми дивимося на те, щоб рентабельність перевезень була не більш як 10 відсотків, — пояснив «логіку здорожчання проїзду» Іван Шпильовий.

Чиновник також запевнив: перед тим, як погодити підняття цін, перевізники документально підтвердили, що за старими розцінками працювали собі «в мінус». І взагалі, всі підвищення, буцімто, здійснюються відповідно до методики.

— Ми з розумінням ставимося до тарифної політики. Ціни на проїзд у міському транспорті майже не підвищуються. А якщо із 300 маршрутів на двох-трьох підняли ціну на 50 копійок — не думаю, що це «підвищення». До того ж це не сталося спонтанно... Існують відповідні розрахунки, — запевнив пан Шпильовий.

А самі перевізники від киян чекають розуміння. Пояснюють: вартість проїзду не переглядалась уже чотири роки. За цей само час ціна на пальне зросла майже на три гривні за літр.

Щоправда, прості кияни, особливо ті, яким щодня доводиться користуватися послугами маршрутних таксі, в обґрунтованість підвищення тарифів вірять мало. Адже зазвичай у маршрутках немає основного — чіткого обліку кількості перевезених пасажирів. Квитки видаються украй рідко, і за якою «методикою» потім малюються цифри «зароблено—витрачено» — не зрозуміло.

Тим часом минулого тижня у пресі з’явилося повідомлення про те, що подорожчати може і проїзд у столичній підземці. Київська влада буцімто розглядає можливість підняття вартості поїздки з 2 гривень до 3 гривень 25 копійок. Щоправда, є одне уточнення. Якщо таке рішення і буде прийнято, то кияни й надалі за жетон віддаватимуть 2 гривні. А решту береться компенсувати місто.