Мас-медіа просять захистити суспільну мораль
 
Нині телеекрани заполонити кінострічки, які поширюють культ насильства, жорстокості й розпусти. Це впливає на молоде покоління, адже підлітки схильні копіювати поведінку своїх телевізійних кумирів. Крім того, мало не цілодобово демонструють далеко не дитяче кіно. Про все це йшлося на засіданні круглого столу на тему: «Чи можливий суспільний діалог між власниками інформаційного бізнесу, журналістами і громадськістю: бачення, досвід, проблеми».
Ще в 2009 році Кабінет Міністрів, Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення та дев’ять загальнонаціональних телеканалів підписали Хартію про партнерство заради інформаційних прав і свобод та захисту суспільної моралі. Нині підписантами цієї угоди вже є 284 регіональні ЗМІ та лідери організацій медіа-ринку. Однак керівники мас-медіа її не виконують, що стало причиною проведення круглого столу.
Народний депутат Ігор Мірошниченко (ВО «Свобода») зазначив, що самоцензура для багатьох мас-медіа — утопія, оскільки вони формувалися в умовах «дикого ринку», тож збагачення досі є єдиним пріоритетом їхньої діяльності. «Про виховання молодого покоління, відповідальність за морально-етичне здоров’я суспільства, на якому вони роблять мільйонні статки, не йдеться», — сказав народний депутат.
На жаль, за його словами, телебачення через безперервні «надзвичайні хроніки» героїзує фігурантів кримінальних справ.
Якщо зміст більшості телеканалів нашої країни формують кримінальні трилери, криваві детективи й фільми жахів про головорізів та збоченців, каже І. Мірошниченко, то годі очікувати появи в Україні нових моральних авторитетів.
А, за словами голови Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі Василя Костицького, соціологічні дослідження свідчать, що споживачі телекомунікаційних послуг дедалі частіше відмовляються від перегляду не тільки окремих програм чи новин, а взагалі телебачення. Телеглядачі перенаситилися розважальними проектами, серіалами тощо. Більшість українців вважають, що таких програм забагато, а понад 40 відсоткам респондентів бракує документальних фільмів, мистецьких та вітчизняних дитячих програм. Очевидно, в нашому медіа-просторі назріла гостра необхідність у здатності ЗМІ до саморегуляції інформаційного середовища з урахуванням національних пріоритетів. Одним із ефективних механізмів, вважає В. Костицький, має бути діалог між державними інституціями і суб’єктами медіа-ринку.
 
ІНІЦІАТИВА
 
Для того, щоб повернути телевізійний контент України в цивілізовані береги і змусити власників ЗМІ згадати про свою відповідальність перед суспільством, необхідно ухвалити відповідний закон. Тому «Свобода» готує законодавчі ініціативи, які змусять медіа працювати на підвищення норм патріотизму, суспільної моралі та етики.