На стихійний мітинг протесту проти хронічної затримки зарплати 8 січня на одній із зупинок громадського транспорту зібралися водії комунального підприємства «Херсонелектротранс». Обурення людей, котрі готові й до страйку, можна зрозуміти: в січні їм не повністю виплатили зароблені гроші за листопад. Керівники підприємства ситуацію пояснюють стандартно — дві третини доходів перевізники мали б отримувати у вигляді компенсації за обслуговування пенсіонерів та інших пільговиків, але її так само хронічно затримують.
«Заборгованість із компенсації за перевезення пільговиків вже досягла 29 мільйонів гривень. За фактично виконану роботу грошей ми не отримали. А у міському бюджеті на розвиток електротранспорту у 2013 році кошти не передбачено. Як у таких умовах працювати?», — ставить логічне запитання директор КП «Херсонелектротранс» Михайло Мосін.
Міський тролейбусний парк давно застарів. Із 90 машин на маршрути виходить 25, інші чекають списання або ремонту. Зате в Херсоні збільшилася кількість пасажирських автобусів, їх курсує вже понад півтисячі. На житлових масивах поблизу великих розв’язок, де перетинаються десятки автобусних маршрутів, концентрація викидів свинцю, цинку та вуглецю з вихлопних труб перевищує санітарні норми у шість-тринадцять разів. Мешканці багатоповерхівок, а надто дітлахи, дедалі частіше страждають від легеневих та інших хвороб. Тож проблеми «Херсонелектротрансу» не зводяться до суто виробничих — через них понад триста тисяч мешканців обласного центру починають задихатися у власних квартирах, які влітку неможливо навіть провітрити!
Для відновлення міського електротранспорту потрібно щорічно купувати 7—10 тролейбусів. Торік не придбали жодного — не знайшлося коштів. Нині про нові тролейбуси у «Херсонелектротрансі» взагалі не йдеться, адже грошей не вистачає навіть на зарплату водіям.