Критичною стала ситуація із проведенням передплати на друковані видання на «Хмельницькпошті». Підходячи до її завершального етапу, підприємства оформили замовлення видань на 2,6 мільйона гривень, однак казначейство досі не проплатило ці видатки.

У деяких районах бюджетні установи, а це переважно установи влади, сільські ради, школи, бібліотеки, що традиційно є активними передплатниками парламентського видання, не змогли передплатити жодного примірника. І тільки в окремих районах буквально протягом останніх днів гроші почали надходити на рахунки, розповіли керівники Хмельницької дирекції УДППЗ «Хмельницькпошта» під час зустрічі. Тому й змушені звернутись до журналістів, аби не просто озвучити проблему, а спільно побороти її.

— Те, що через подібні обставини видання втрачають своїх читачів, це не тільки їхні, а й наші проблеми, — переконаний генеральний директор підприємства Дмитро Бойко. — Адже пошта вкрай зацікавлена в збільшенні обсягів робіт, а відтак і грошових надходжень.

Сьогодні з майже півтисячі відділень зв’язку, що діють в області, сорок відсотків збиткові. І це означає, що вони змушені працювати за скороченими графіками. Якщо до районних центрів пошта доставляється п’ять разів на тиждень, то до села така доставка стала неможливою. Чимало відділень працюють лише три дні на тиждень, і там робочий день триває лише три години. Завдяки таким вимушеним заходам економії поштовикам вдається зберегти робочі місця та відділення у селах. Але це серйозно позначається на якості обслуговування населення. Бо хоч би якими оперативними були щоденні газетні видання, отримати найсвіжішу інформацію їхні передплатники не можуть.

Хоча в міських передплатників подібних проблем немає, бо сюди газета надходить щодня. Та не обходиться тут без інших, не менш серйозних, перешкод. Не перший рік ведеться мова про те, що доставити газети просто нікуди — поштові скриньки у під’їздах поламані та понівечені. А відповідальних за їх ремонт немає.

— За законом, відповідальність за їх обслуговування мають нести житлові контори. Але виявляється, що в їхніх тарифах за комунальні послуги не закладені подібні витрати, тому й категорично відмовляються від виконання подібних робіт, — розповів заступник директора з продажу послуг Микола Буря. — У результаті скриньки залишаються без господаря, а читачі — без газет. Єдиний, хто ними активно користується, то це рекламні агентства. Однак вони не тільки не мають на це відповідного дозволу, а й не здійснюють жодних сплат. А даремно.

«Хмельницькпошта» докладає чимало зусиль, аби зберегти свою інфраструктуру, залишитися у більшості населених пунктів. Для цього вона значно розширює перелік своїх послуг. Сьогодні, окрім доставки періодичних видань та поштових відправлень, вона надає до півсотні різних видів інших послуг, — підсумував Дмитро Бойко. — Але одних наших старань мало. Ми сподіваємося на підтримку ЗМІ, які можуть донести наші проблеми до широкого загалу, а головне — влади та держави, щоб допомогти розв’язати найгостріші з них.

Під час зустрічі з дирекцією підприємства поштового зв’язку «Хмельницькпошта».