Ця програма об’єднає всі відомства й структури, від яких, так чи інакше, залежить безпека на наших дорогах.

Уже розроблено Глобальний план у рамках десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, оголошеного Організацією Об’єднаних Націй. Це спеціальний план, який рекомендує ООН для адаптації в кожній країні. Він розрахований до 2016 року.
Цей документ стане основою національної програми. Очікуваний ефект від його дії — зниження на 50 відсотків показників смертності й травматизму внаслідок ДТП. Про це розповів «Голосу України» президент Всеукраїнської громадської організації «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін.
Ця асоціація — організатор Тижня безпеки дорожнього руху, який проходив з 12 по 18 листопада. У рамках семиденки відбувся пробіг трасою Київ—Чоп. Колесами автолюбителі (щоправда, дорогих іномарок) проводили практичний аудит дороги, побудованої до Євро—2012. Зовсім свіженька, при перевірці вона отримала 7—8 балів з десяти.
За словами одного з учасників аудитного маршу Олександра Лексуса, нарікання були на покриття (у деяких місцях воно вже залатане), освітлення, відсутність розмітки, підсвічування, знаків тощо. А це ж новенька траса! А що вже говорити про решту доріг немагістрального значення. Вітчизняна дорожня інфраструктура зношена на 70 відсотків.
Схоже, класична проблема «двох проблем — доріг і дурнів» в Україні з кожним роком лише ускладнюється. Вирішити її можна «ціною життя», стверджує Михайло Берлін. І це аж ніяк не пафос, а термін, прийнятий у багатьох цивілізованих країнах. Так, у США «ціна життя» зафіксована на рівні 5 мільйонів доларів, у Європі — одного мільйона євро.
— Якщо щорічно на наших дорогах гине близько п’яти тисяч осіб, які б втрати несла держава, якби у нас працював страховий ринок і було прийняте це поняття, — коментує ситуацію експерт. — Ми хочемо економічно змусити учасників дорожнього руху й тих, хто його забезпечує, відповідати за свої вчинки. Йдеться, у тому числі, і про будівельників доріг, і про ремонтників...
Президент Асоціації безпеки дорожнього руху згадав гучне минулорічне ДТП у Рівному з дев’ятьма жертвами, серед яких були діти. Причина тієї нічної трагедії — водій заснув, прокинувся — натиснув на гальма, його винесло на зустрічну смугу, де він збив мікроавтобус... В авто були лисі покришки, а сніг на дорозі — не прибраний. От якби в Україні був розвинений страховий ринок, по-іншому б проводилися розслідування дорожньо-транспортних пригод, то дорожники заплатили б дев’ять мільйонів євро. І тоді б почали рахувати, що дешевше: відремонтувати покриття, встановити нормальні знаки, зробити розмітку й підсвічування, підтримувати трасу в належному стані чи платити такі суми. Не кажучи вже про ціну людського життя у звичайному розумінні, а не в грошовому еквіваленті.
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.