Учора у столиці презентували результати дослідження впливу засобів масової інформації на підлітків. Отримані дані викликали неабияку тривогу у соціологів. З’ясувалось, що майже кожен другий учень 8—10 класів свій вільний час проводить за комп’ютером. Як результат — близько третини опитаних школярів уже мають ознаки інтернет-залежності.
В опитуваннях взяли участь сім тисяч київських школярів. «Найцікавішим засобом інформації» понад 92 відсотка з них назвали Інтернет. Хоч як дивно, але найбільше приваблює Всесвітня мережа дітей можливістю спілкування у різноманітних соцмережах, форумах та чатах. І в цьому криється величезна загроза: з ким та про що переписуються діти, проконтролювати можуть далеко не всі батьки. Тим часом 97 відсотків опитаних підлітків сказали, що знаходять нових друзів саме в Інтернеті. Та найтривожніше те, що близько 3 % школярів зізналися, що відвідують сайти для дорослих. 
— Віртуальне спілкування може свідчити про самотність підлітка та нереалізованість його потреби у живому спілкуванні, — пояснює Оксана Денисюк, директор Центру науково-освітніх інновацій та моніторингу. А тому, мовляв, батьки повинні не тільки одягати та годувати своїх чад. На бесіду з дитиною потрібно щодня виділяти, як мінімум, одну годину часу. І намагатися знайти альтернативу комп’ютеру... 
Але для чималої кількості українських сімей організація дозвілля дитини — непід’ємний фінансовий тягар. Безкоштовні гуртки при школах — скоріше винятки, аніж правило. І повертаючись з уроків, багато хто з учнів сам собі розважальну програму вигадує, в якій телевізор та комп’ютер — головні герої. І це при тому, що уже доведено, що постійний нелімітований перегляд ТВ-передач і гра на комп’ютері — дуже шкідливі речі для здоров’я дитини, причому як фізичного, так і психологічного. Адже це може не тільки зіпсувати, скажімо, зір, а й завдати чималої шкоди ще несформованій психіці. Є кілька найпоширеніших симптомів та ознак, за якими можна розпізнати, що у дитини комп’ютерна залежність, як-от: харчування за комп’ютером, відчуття спустошеності та роздратованості у період перебування поза Інтернетом, залежність настрою від використання комп’ютера, порушення сну. І це — вершина айсберга. Залежність від Інтернету призводить до величезних проблем у спілкуванні в реальному житті і навіть до проявів агресії. 
Що робити, аби цього не сталося? Максимально обмежувати перебування дитини в Інтернеті. Причому саме обмежувати, а не повністю забороняти. В ідеалі ж, батьки повинні зробити так, щоб реальне життя дитини було цікавішим за віртуальне. І почати Оксана Денисюк рекомендує із запроваджень сімейних традицій вихідного дня. Або просто завантажити дитину так, щоб на «зависання» в Інтернеті у неї не було часу.
ДО РЕЧІ
Голова Запорізької облдержадміністрації Олександр Пеклушенко особисто відвідав 65-ту школу обласного центру і переконався, що тоталізатора там немає. Навчальний заклад набув сумної слави через заяву матері одного з четвертокласників засобам масової інформації, що в школі процвітає «бійцівський тоталізатор». Іншими словами, старші учні змушують молодших битися між собою, а самі ставлять гроші на переможця...
Школярі рішуче заперечували існування тоталізатора, хоча підтвердили, що бійки, як невід’ємний атрибут хлопчачого спілкування, трапляються.
Леонід СОСНИЦЬКИЙ.