Учора в столиці у Національному центрі ділового та культурного співробітництва «Український дім» відкрилася виставка «100 кращих товарів України». На два дні до Києва, щоб представити свою продукцію, із усіх регіонів країни приїхали понад 230 виробників. Усі вони — переможці та лауреати щорічного Всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 кращих товарів України». Організатори конкурсу переконують: перш ніж потрапити сюди, виробники пройшли ретельний відбір. При оцінюванні до уваги брали навіть такі нюанси, як соціальна політика підприємств та розмір зарплат найманих працівників. Одне слово, — відібрали кращих з кращих.
Усе, що залишилось простим українцям, — це запам’ятати назви переможців. А ті, кому сьогодні пощастить бути в Києві, ще й мають нагоду на власні очі побачити, а за потреби — навіть придбати «призерів конкурсу».
На два дні Український дім перетворився на великий ярмарок. Першими його відвідувачами за давньою українською традицією стали чиновники. Мало не біля кожного стенду вони чинно зупинялися, дякували за активність підприємцям, іноді навіть пригощалися їхньою продукцією.
— Ця виставка демонструє досягнення українських національних виробників. Я для себе особисто запам’ятовую назви цих підприємств, для того щоб, роблячи вибір у магазині при купівлі харчових продуктів чи якоїсь промислової продукції, надавати перевагу саме їм, — розповів під час відкриття виставки Сергій Алексеєв, заступник директора департаменту технічного регулювання Міністерства економічного розвитку та торгівлі України. — Саме ці підприємства гарантують якість своєї продукції, дотримання технологій виробництва тощо. Я кажу це відповідально, бо знаю, який вони пройшли відбір, щоб сюди потрапити.
А потрапили «сюди», до слова, виробники й харчових продуктів, і будівельних матеріалів та техніки. Щоправда, останні опинились у менш виграшній ситуації. Адже привезти із собою достатню кількість власної продукції не змогли — за габаритами вона не пройшла. Тож своїх призерів конкурсу здебільшого рекламували по світлинах.
А от виробники харчових продуктів розгулялися на повну. Представники хлібопекарських комбінатів повипікали короваї, які більше нагадували музейні експонати. «Молочники» спромоглися із сиру сплести кошики. Та далі за всіх у своїх фантазіях зайшли м’ясопереробники. М’ясокомбінат із Луганська виготовив власну книжку під назвою «100 кращих товарів», щоправда, не з паперу, а із... сала (на знімку). Крім того — ще «написав» кілька картин... ковбасами. І навіть «збудував» корабель, в якому замість вітрил використано шматочки шинки.
— З 2003-го ми щороку беремо участь у цьому конкурсі, і щоразу наша продукція перемагає, —розповідає Володимир Репейнік, директор департаменту маркетингу одного із м’ясокомбінатів, і вказує на спеціальний стенд, де зображено усіх «призерів» конкурсу. Цього року в них також є переможець — сервелат вищого ґатунку варено-копчений. Представник м’ясокомбінату пообіцяв: попри те, що ковбаса цього року отримала почесну нагороду, її вартість у магазинах не зросте.
Учасники виставки не приховують: такі акції для них — дуже гарна нагода якщо не прорекламувати власну продукцію, то принаймні нагадати, що така є. Адже, за великим рахунком, після відвідин таких виставок починаєш навіть пишатися країною — певною мірою. З’ясовується, що насправді в нас виготовляють практично все. Крім того, для виробників це ще й можливість розширити мережі збуту власної продукції. До слова, в перший день виставки її відвідали представники півтора десятка посольств. Хто знає, можливо, скоро усім світом ходитимуть розмови про надвисоку якість українських товарів.
Нагадаємо: виставка триватиме лише сьогодні. Вхід на неї вільний. А всі відвідувачі зможуть не просто дізнатися, хто найкращий в Україні, а й придбати їхню продукцію.
 
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.
Інші фото з цієї події  шукайте в фотомагазині на сайті www.golos.com.ua.