Другий міжнародний форум «Креативне місто» відбувся у Кіровограді. Відомі експерти запропонували нашим співвітчизникам — фахівцям у різних сферах господарювання, діячам культури й освіти, представникам органів місцевого самоврядування та державної влади — практичні рекомендації зі стратегічного розвитку міст та креативної економіки.

 

Про те, якою бачить економіку та шляхи її розвитку в пострадянських країнах, розповів консультант у сфері креативної економіки з Великої Британії Том Флемінг, наголосивши, що важливою передумовою, без якої неможливе створення креативу в місті, є вироблення специфічного середовища, що пропагує свободу та творчість. На думку спеціаліста, підприємництво в культурі повинно перестати сприйматися негативно. Люди мають змінити свої погляди на культуру, зокрема, на культуру життя.

Член Консультаційної ради з питань креативної економіки ООН, президент компанії BOP Consultants Джон Хокінс (Великобританія) визначив чотири складові креативної економіки — традиційні мистецтва, дизайн, медіа, інноваційні галузі. На його думку потреби людей постійно змінюються, і в сучасному світі ми більше полюємо не за товарами, а за враженнями. Тож варто думати, як робити гроші з ідей.

З великим інтересом учасники форуму сприйняли виступ міністра культури, молодіжної політики і масових комунікацій Пермського краю Російської Федерації Олександра Протасевича. Гість із сусідньої країни доволі насичено, просто й аргументовано розповів про культурну політику і брендинг міст Пермського краю. Міністр похвалився досягненнями Пермі, яка амбіційно й упевнено позиціонує себе як місце, з якого починається Європа. Кількість традиційних і нетрадиційних заходів сучасного мистецтва, що виведені перм’яками на загальнодержавний і міжнародний рівень, справді вражає. Хоч і не всі росіяни однозначно сприймають новітню культуру загалом, і, зокрема, — Центр сучасного мистецтва, який проте дуже полюбила молодь. Нині Пермський край намагається балансувати між традиційними формами мистецтва та проявами новітньої культури.

Привернув увагу й виступ архітектора Марії Гончар із центру сучасного мистецтва «Чайна фабрика», що в Одесі. Творчий колектив центру працює над покращенням сірого і нудного зовнішнього вигляду окремих міст України, зокрема, через розмальовування фасадів будинків. І насамперед — українськими народними орнаментами.

Завершив форум виступ експерта Європейського інституту маркетингу, автора книг «Методи оцінки муніципальних програм», «Індикативне планування у розвитку територій», «Маркетинг міста», «Брендинг міста» Дениса Візгалова. Він представив на розсуд кіровоградців одну з концепцій розвитку бренда обласного центру — через його танцювальну ідентичність, як переможця Майдана, до загального розвитку під лозунгом «Кіровоград. Рухайся зі смаком».

А втім, хіба можна інакше?

Фото автора.

Думка

 

Дж. Хокінс:

«Креативна економіка — це економіка поразок. У цьому секторі економіки трапляється найбільше поразок та особистих ризиків, проте якщо справа все ж стає успішною — вона в рази перевищує дохідність традиційних галузей. Саме тому лідери креативної економіки цілком добре адаптовані до суперечностей як на ринку, так і у виробництві».

Цей міський краєвид одного з підприємств, розташованих безпосередньо в житловому секторі Кіровограда, однозначного потребує креативного підходу.