Проблеми зі здоров’ям виникають тоді, коли на них менше за все чекаєш. Під час літнього відпочинку в Баварії я дуже подряпала руку гілкою дерева. Незабаром на цьому місці з’явилося ущільнення. Пухлина росла і не «розсмоктувалася» протягом тижня, вдень рука починала німіти, а вночі давався взнаки біль. Вирішила не терпіти і набрала київський номер страхової компанії, де оформляла поліс перед від’їздом.
Враження перше: між перукарнею і лавкою м’ясника
Розмова із операторами асістанс-служби виявилася нелегкою. Записати правильно назву села, де ми жили, — Ramsau beі Berchtesgaden — оператор, яка не знала німецької, змогла із п’ятої спроби. Диктування назви та адреси приватного пансіону було окремим випробуванням. Нарешті дівчина на тому кінці дроту зазначила: звернення зареєстроване, шукатимуть лікаря. За півгодини зателефонувала представник асістанс-компанії в Німеччині Ірина. Вона докладно розпитала про моє самопочуття і запропонувала два варіанти: або поїхати того ж вечора до лікарні, розташованої за десять кілометрів від нашого села, або відвідати місцевого терапевта наступного ранку. Я погодилася на другий варіант та отримала смс-повідомлення із адресою медкабінету. «Лікар чекає на вас о дев’ятій. У п’ятницю прийом закінчується рано, тому не спізнюйтеся», — порадила Ірина.
Кабінет сільського ескулапа знайшла на центральній вулиці, між перукарнею і лавкою м’ясника. «Вельмишановні пацієнти та пацієнтки! Просимо вас повідомити про свій візит у реєстратурі, перш ніж зайняти місце», — прочитала напис. У реєстратурі за стійкою сиділи двоє співробітниць. Одна з них швидко знайшла роздруковану сторінку з моїми даними: її асістанс-компанія надіслала напередодні ввечері. Попросила паспорт і подала бланк розписки, де п’ятьма мовами було зазначено, що я дозволяю повідомити про стан мого здоров’я страхову компанію. «Чи ви уважно прочитали те, що тут написано?» — турботливо попередила дівчина, побачивши, як я взялася за ручку. Кілька натискувань на клавіатурі комп’ютера — і з формальностями було покінчено.
Враження друге: лікар багато читає і говорить англійською
Вмостилася у кріслі в холі амбулаторії і почала чекати. Поруч сиділи молодий чоловік та мама із донькою-школяркою. На порозі кабінету з’явився лікар: років 35, у білій сорочці та білих штанях. Привітався з пацієнтом за руку і запросив на прийом. Такий ритуал повторювався із кожним відвідувачем. Після прийому медик проводжав пацієнта, наче дорогого гостя, і вітався з новим. Підійшла моя черга.
Сімейний доктор Ганс Мюллер-Бардорфф бездоганно говорив англійською, тому мовного бар’єра не виникло. Хоча у разі труднощів у спілкуванні асистент Ірина просила телефонувати їй — як перекладачеві. В кабінеті впадала в око висока і простора шафа із книгами. Для вирішення моєї проблеми ескулап запропонував два варіанти: хірургічна міні-операція, яка робиться в цій же амбулаторії, або консервативне лікування антибіотиками. «Оскільки інших симптомів — наприклад, високої температури, почервоніння, — у вас не бачу, гадаю, варто почати лікування медикаментами. Якщо за три-чотири дні змін не станеться, приходьте ще раз», — пояснив господар кабінету. Доктор виписав рецепт на ліки — точніше, роздрукував рецепт на спеціальному бланку: «У двох найближчих селах є аптеки. Ви маєте автомобіль? Ні? Тоді давайте рецепт сюди. Ми передамо його до аптеки, і ліки привезуть вам сьогодні ввечері. Доставка безплатна, продиктуйте адресу в реєстратурі».
Враження третє: доставка ліків безплатна
О шостій вечора біля будинку зупинилося авто із логотипом аптеки. Мені передали паперовий пакуночок із прикріпленим чеком. Упаковка антибіотика й мазь обійшлися майже в 30 євро. Лікування виявилося ефективним, тож у другому візиті до лікаря необхідності не було. До речі, звернула увагу, що розклад роботи ескулапа, який приймає в населеному пункті із 1800 мешканцями, гарно пристосований до потреб як працюючих, так і непрацюючих пацієнтів. Приміром, прийом триває з 8.00 до 11.30 і з 16.00 до 18.00. Це дає змогу потрапити до фахівця, не відпрошуючись із роботи. Крім загальної практики, медик займається акупунктурою, про що свідчить табличка на дверях.
Після повернення додому заїхала до офісу страхової компанії, де написала заяву на відшкодування витрачених на ліки грошей. Доклала документи. Минув місяць, але компенсації досі немає...
Поради туристам
Обов’язково оформлюйте страховий поліс перед поїздкою. Для Європи, приміром, він коштує близько 50—60 євроцентів на день. Це вбереже вас від надпланових витрат під час відпустки.
У разі хвороби спочатку телефонуйте до страхової компанії за номером цілодобової підтримки, вказаним у полісі. Приготуйтеся продиктувати своє прізвище, номер поліса, країну і повну адресу перебування, із поштовим індексом включно. В кінці розмови оператор повинен повідомити номер вашого звернення, зареєстрованого в системі. Запишіть цей номер і називайте його під час наступних дзвінків.
Умови страхування у різних компаній різні: вам можуть влаштувати безплатний прийом лікаря, а можуть запропонувати заплатити самому, із перспективою відшкодування на батьківщині. В такому разі після повернення додому пишіть заяву у страховій компанії і докладайте чеки та рецепти.
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.