Мешканка Рівного Галина Д-к стала жертвою шахраїв. За якихось кілька секунд ті викрали з її кредитної картки 700 гривень, хоча й вона була в неї вдома.
— Моя племінниця через сайт оголошень продавала весільну сукню, — розповідає постраждала від шахраїв. — На оголошення відгукнувся якийсь чоловік. Сказав, що сукня сподобалась його доньці. Запропонував переслати її за адресою, яку назве після того, як перекаже гроші. Для цього попросив продиктувати номер картки (обов’язково ПриватБанку, де нібито він обслуговується). Але племінниця сказала, що в неї немає жодної банківської картки. «Тоді назвіть мамину, татову чи когось із рідних, кому довіряєте, та їхній мобільний, щоб я міг уточнити, чи надійшли до них переказані мною гроші», — наполягав незнайомець. Племінниця з мого дозволу назвала номери моєї кредитної картки і мобільного.
— Через кілька днів (20 серпня. — Авт.), після 18-ї години, коли я займалася домашніми клопотами, мені зателефонували. Чоловічий голос російською мовою представився працівником служби безпеки ПриватБанку і сказав, що нібито з моєї картки несанкціоновано намагалися зняти кошти. Запропонував наступного дня прийти в найближче відділення банку. А поки попросив продиктувати код авторизації, який надійшов на мій мобільний у вигляді SMS-повідомлення. Я дуже далека від банківських хитрощів, то й, не запідозривши нічого, назвала цифри. Пригадую, що коли отримувала картку, працівники банку інструктували мене, щоб я нікому не називала пін-коду — тримала його в таємниці. А ось про код авторизації мені нічого не казали... А через хвилину після розмови на мій мобільний надійшло повідомлення, що з моєї картки знято 700 гривень — усе, до копієчки. І тільки тоді я зрозуміла, що до мене телефонував шахрай.
Схоже, шахраї скористалися послугою «Екстрені гроші», яка дає змогу зняти кошти без картки. Для цього потрібно знати номер картки, мобільного, а також код авторизації. Перші двоє даних у карткових злодіїв були, а код авторизації вони здобули від рівнянки шляхом обману.
Жінка, щоправда, швидко опанувала себе і звернулась до міліції і ПриватБанку, правильно розмірковуючи, що по свіжому сліду можна розшукати шахрая. Міліція прибула швидко, виконала всі дії, передбачені в таких випадках, і пообіцяла розібратися. Щоправда, потерпілій звідти телефонували: один раз повідомляли, що нібито її справу закрито, інший, що ведеться розслідування. Після того як Галина Д-к, як наша читачка, звернулася у корпункт нашої газети, мені вдалося поспілкуватися із слідчою Рівненського міськвідділу міліції лейтенантом міліції Іванною Овсійчук. Вона повідомила, що за зверненням Галини Д-к порушено кримінальну справу за ч. 1 статті 190 Кримінального кодексу України (шахрайство), і зараз проводяться всі необхідні слідчі дії. Що ж, хоча й через місяць після випадку шахрайства, але все-таки міліція зайнялася розслідуванням цієї справи. Зараз в інтересах слідства не буду розголошувати всіх подробиць розслідування, скажу тільки, що в слідчих є всі вихідні дані, щоб таки розкрити факт, а можливо, й факти, шахрайства з банківськими картками.
Були такі дані (знову ж таки в інтересах слідства не буду їх розголошувати) виявити шахраїв і в служби безпеки Приватбанку, до якої наступного дня (21 серпня. — Авт.) звернулася Галина Д-к. Але її заяву направили не в службу безпеки Рівненської філії ПриватБанку, яка могла б по гарячому сліду це швидко зробити, а в центральний офіс, що в Дніпропетровську. Пояснили: мовляв, такі правила.
Відповідь постраждалій від шахраїв клієнтці ПриватБанку не забарилася. З Дніпропетровська, посилаючись на запит Рівненської філії №3359 від 21 серпня 2012 року, фактично надіслали відписку. Сипали різними юридичними термінами, які, зрештою, зводилися до того, що, мовляв, «відповідальність за операції, ініційовані за допомогою платіжної картки, несе її держатель». Іншими словами: ви зробили помилку, і ми вам нічим допомогти не зможемо. Порадили звернутися до правоохоронних органів, що вже й без їхньої поради зробила жінка.
На фоні бездіяльності працівників Головного офісу ПриватБанку (відповідь підписана спеціалістом з юридичної роботи ГО С. М. Костильовою) у питанні захисту клієнта більш ніж цинічно сприймаються слова листа: «Не маючи змоги виконати Ваші вимоги, сподіваємось, що це не вплине негативно на наші подальші стосунки. Банк завжди готовий до співпраці на основі відповідності взаємних дій законодавству України». За цими завуальованими юридичними термінами криється не що інше, як байдужість до клієнта, яких у ПриватБанку, судячи з інформації на моніторах у відділеннях, найбільше в Україні. Судячи з випадку з Галиною Д-к, клієнт не може розраховувати на підтримку у важку хвилину, тож чи не час замислитись: а може, краще поміняти такий банк на інший, де дорожать клієнтами і репутацією? Адже в конкретному випадку йдеться саме про репутацію банку, оскільки шахраї, відчуваючи безкарність, настільки знахабніли, що представилися працівниками служби безпеки ПриватБанку.
Спробувала з’ясувати в Дніпропетровську, чому ж там фактично відмахнулись від клієнта Галини Д-к? У листі був указаний виконавець Бойко Р. П. і аж три контактні телефони, за якими мала надію з ним зв’язатися. Телефоную і потрапляю на оператора, яка назвалась Мариною. Та категорично відмовилася надати робочі номери телефонів Бойка Р. П, який готував лист-відповідь, і С. М. Костильової, яка його підписувала. То навіщо вказували в листі-відповіді телефони, заздалегідь знаючи, що по них до них не додзвонитися? Тобто ПриватБанк і його клієнт перебувають у нерівних умовах, навіть для того, щоб вести якийсь діалог.
Про клієнта знають усе, а ось до головного дніпропетровського офісу клієнтові не додзвонитися. Навряд чи після такої байдужості й неуваги людина, яка себе поважає, захоче залишитися клієнтом подібної фінансової установи?
Знали б дніпропетровські керівники банку, як важко в регіонах в умовах жорсткої банківської конкуренції їх колегам залучати нових клієнтів, може, були б уважнішими до людей. Тій же Галині Д-к, як вона сказала, кредитну картку нав’язали.
Оптимізм, що шахраї, які обікрали рівнянку Галину Д-к, будуть знайдені, вселила небайдужість працівників служби безпеки Рівненської філії ПриватБанку. Заступник керівника служби безпеки філії Андрій Герасимюк згідно з повторною заявою Галини Д-к (на цей раз безпосередньо в СБ ПриватБанку) надав знімки ймовірних шахраїв та іншу корисну інформацію, яку потерпіла передала слідчій Іванні Овсійчук. Усе це, сподіваюсь, допоможе прискорити пошук карткових шахраїв. Про це ми обов’язково повідомимо наших читачів, яких просимо бути уважнішими й обачнішими при користуванні банківськими картками.