Тепер справа за малим — доїхати до неї
Учора у столиці під спалахи фото- та відеокамер чиновники відкривали велопарковку. Не могли нахвалитися, мовляв, нарешті у місті почалася реальна робота зі створення велоінфраструктури. У планах — уже до середини жовтня облаштувати 27 нових безплатних стоянок для понад 180 двоколісних коней. От тільки у самих водіїв роверів, які були присутні на урочистій події, виникло питання: а для кого це робиться? Для них — щоб полегшити пересування вулицями міста, чи ж для чиновників —бо потрібно поставити галочку у звіті. І питання це досить логічне. Адже місце, обране для показового встановлення паркінгу аж на шість велосипедів, — площа навпроти будівлі Національної опери України.
— Це значно полегшить життя людині, яка вирішить у велоформі сходити на прем’єру опери чи балету, — іронізує велосипедист зі стажем Олександр, який одним із перших випробував парковку на міцність.
Тим часом, начальник управління комунального підприємства «Київтранспарксервіс» Микола Євдокимов усі закиди щодо недоцільності розміщення саме у цьому місці велопарковки відкидає. Каже, їхня організація — лише виконавець. А усі місця майбутніх паркінгів навіть із Асоціацією велосипедистів Києва погоджували. Мовляв, які після цього можуть бути питання?
Та позиція асоціації трошки інша. «Ми уже неодноразово пояснювали КМДА, що сьогодні створювати парковки в столиці непотрібно, бо до них просто неможливо доїхати. Але оскільки вони все одно вирішили це робити, то ми справді долучилися до вибору місць та форми майбутніх парковок. І щодо цієї стоянки, то в принципі і її форма, і місце — правильні. Але на сьогодні, за відсутності велосипедних смуг, цей крок не своєчасний», — пояснила нам координатор асоціації Ірина Бондаренко.
Прості велосипедисти запевняють: основна проблема у тому, що люди, які затверджують та виконують усі ці програми, на велосипеді щодня не їздять. Тому і не розуміють, що до створення інфраструктури потрібно також підходити комплексно, а не так: тут поставимо парковки, там намалюємо доріжки.
Та Микола Євдокимов переконує: облаштування паркінгів — лише маленька частина великої програми розвитку велосипедної інфраструктури, яка закладена в Стратегію розвитку Києва до 2025 року. Але з чогось потрібно починати. Головне, щоб ці парковки не заіржавіли, доки до них велодоріжки проведуть. До речі, створення таких 27 паркінгів обійдеться у близько 40 тисяч гривень.