![](/images_upload/2012/09/220912/koncert.jpg)
Все можуть королі! Коли на сцені з’явився Кеннеді, публіка зрозуміла, що король скрипки обрав для себе образ блазня. Звісно, нині, коли нашому життю найбільше відповідає жанр трагіфарсу, образ блазня — геніальне рішення. Це відображалося не лише в обірвано-чудернацькому костюмі, а й у незвичайних штукарствах на кшталт підкидання смичка і театральних розіграшів. Чого-чого, а харизми у Кеннеді не бракує — його чарівні скрипкові хуліганства, жартівлива манера спілкування з аудиторією і витівки просто захоплюють. Це додавало перчинки всьому концерту, який відбувся у форматі спектаклю за участю публіки. Образ блазня контрастує з глибиною Кеннеді як видатного скрипаля-віртуоза, неординарного інтерпретатора класики, хоча і не видається неприродним для його особистості. Тому Найджел Кеннеді і його творчість викликають протилежні оцінки у мистецтвознавців, музикантів та любителів музики — від захоплення до повного неприйняття.
Класична частина програми включала сонати і партити для скрипки соло Й. С. Баха. Кеннеді зіграв їх з такою незаперечною майстерністю, що придиратися могли хіба що відверті сноби і скептики. У кінці відділення прозвучала композиція-парафраз на Концерт Й. С. Баха для двох скрипок ре мінор, виконана в манері джазового музикування з відповідним ансамблем. Кеннеді досконало володіє мистецтвом віртуозної імпровізації, і це створює відчуття щойно народженої музики. Скрипалю вдається легко поєднати класичну основу з джазовою манерою виконання, стилем фольк з мотивами ірландського рілу. Відчувається, що для музиканта національний ірландський танцювальний фольклор — рідна стихія. У перервах між номерами Кеннеді розбавляв серйозність класики легкими імпровізаційними награваннями-налаштуваннями.
Легка музика, пісні, балади та знаменитий «Чардаш» Вітторіо Монті звучали в другому відділенні. Їх інтерпретації вражали, з одного боку, завершеністю форми, а з другого, — відкритістю, як це характерно для джазу. Розмаїтість музичних образів, віртуозна імпровізаційність, несподіваність модуляцій та емоційна відкритість виконавця й учасників його ансамблю (гітара, ударні та контрабас) зарядили слухачів радістю і подарували справжню насолоду. Після концерту вже не видається перебільшенням, що скрипаля називають одним з найвизначніших виконавців світу. Творчість Найджела Кеннеді переконує, що скрипкова музика не просто цікава, вона — дивовижна!
Фото Романа ВЛАСЮКА.