Відділ реєстраційно-екзаменаційних робіт (ВРЕР) №8 м. Києва, який знаходиться на вулиці Туполєва, є одним із найвідповідальніших підрозділів Державтоінспекції. Адже він обслуговує транспортні засоби дипломатичних представництв та консульських установ. Саме тому від рівня його організації залежить і думка іноземців про працівників ДАІ у цілому. Що входить до обов’язків співробітників відділу, і які нововведення впроваджені нині в їх роботі? Щоб отримати відповіді на ці запитання, ми зустрілися із начальником ВРЕР №8 Володимиром КамІнським (на знімку).

— Володимире Віталійовичу, чим займається ваш підрозділ?

— Наша основна функція — державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій в Україні, їх персоналу. Також ми обслуговуємо резидентів — фізичних і юридичних осіб громадян нашої країни. Однак в основному працюємо з іноземцями. Коли Ви заходили до нас, то, напевне, зрозуміли це. Адже всі стенди у нас на англійській мові. І скажу вам, роботи у нас сьогодні вистачає. Тільки за той рік ми провели близько чотирьох тисяч операцій: постановка та зняття із обліку, а також перереєстрація транспортних засобів.

— Розкажіть про особливості Вашої роботи?

— У ній є своя специфіка. І це буде цікаво знати людям. Сьогодні нам постійно доводиться відстежувати законодавство. До речі, робимо це ми і через ваш сайт. Поясню чому. Наприклад, нещодавно реєстрацію автомобілів ми проводили на загальних підставах. Тобто люди приходили до нас, надавали відповідні документи з митниці та Міністерства закордонних справ. Однак уже з 20 червня цього року процедура трохи змінилася. Так, Кабінет Міністрів вніс зміни до пун. 12 Постанови «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів». Згідно з цим документом, постановка та зняття із обліку машин дипломатичних представництв та консульських установ проводиться підрозділами Державтоінспекції за клопотанням МЗС. Його форма затверджується спільним наказом МВС та МЗС. Усе це зробили, щоб не було плутанини. Адже дуже часто представники дипломатичних установ виїжджали за межі нашої країни (поверталися по закінченню своєї місії додому) і не знімали з обліку свій транспорт. Вони не здавали ні номерні знаки, ні свідоцтва про реєстрацію, які є власністю нашої держави. Потім на батьківщині вони реєстрували його, і тільки після цього повідомляли нас і МЗС. Щоб не було таких непорозумінь, чиновники і внесли відповідні зміни до законодавства.

Інший приклад — набуття чинності нового Митного кодексу. В ньому теж є зміни по роботі із іноземцями. Наприклад, людина (не резидент) ввозить до нас тимчасово автомобіль, наприклад, приїжджає для лікування чи на навчання. Трохи покаталася на ньому і продала його по запчастинам. Оскільки поставити на облік дорого. Однак нині цього робити вже не можна. У новому законі чітко прописано, що іноземці не мають право розкомплектувати, а також передати в користування іншим особам свій транспорт. Тобто машина повинна по закінченню терміну повернутися туди, звідки приїхала.

— Які нововведення запроваджені у роботі ВРЕР? 

— На виконання указів Президента України та наказу МВС України в столиці з 20 червня власники транспортних засобів, незалежно від місця їх реєстрації та проживання, зможуть зареєструвати свій транспортний засіб у ВРЕР ДАІ міста. Крім того, організована робота із заміни посвідчення водія за таким самим принципом, незалежно від місця проживання громадян України. Відтепер на реєстрацію автомобіля громадяни витрачатимуть не дні і тижні, а щонайбільше півгодини. Процедура здійснюється максимально швидко і прозоро. Нагадаю, що власники машин отримують у Києві номерні знаки тих регіонів, де вони офіційно зареєстровані.

— Ще одне нововведення — це послуга онлайн-заяви на реєстрацію нових транспортних засобів фізичними особами. У ній треба вказати дані про власника автомобіля, місце його проживання, його контактний телефон, а також технічні характеристики машини та підстави для реєстрації (митна декларація, довідка-рахунок — усі ці документи видають в автосалоні під час продажу). Після цього заяву треба надіслати на електронну адресу МРЕВ. ЇЇ форма є на офіційному сайті УДАІ м. Києва. Якщо з’являться питання, як її заповнювати, можна зателефонувати нам та проконсультуватися. Нагадаю, ця послуга працює поки що тільки для реєстрації нових машин і лише в Києві. Уживані авто реєструються, як і раніше.

— Який вигляд мають номери автомобілів дипломатичних представництв?

— Колір таких номерних знаків білий, складаються з літери «D» і двох тріад цифр. Перші три цифри позначають код країни: порядкові номери з 001 по 199 позначають код держави, до якої належить дипломатичне представництво, номери з 200 по 299 позначають код міжнародної організації, а з 300 по 399 — код держави консульської організації. Наступні три цифри — порядковий номер транспортного засобу даної організації або представництва, консульства.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.