Так вирішили у Київській міській державній адміністрації. У майбутньому планують більшість киян пересадити на метро, автобуси та тролейбуси. Це, мовляв, дасть змогу не тільки екологію міста поліпшити, а й транспортні проблеми вирішити. Про останні вчора говорили під час круглого столу в КМДА. Щоправда, цей захід більше нагадував звіт підлеглих своєму начальству. Під лейтмотивом «зроблено, робиться, буде зроблено» очільники комунальних підприємств та управлінь розповідали присутнім, у тому числі й Олександру Попову, про те, як «завдяки співпраці із адміністрацією міста та підтримці Президента, Прем’єр-міністра та Кабміну» робляться впевнені кроки до світлого транспортного майбуття.
Між тим, те, що транспортна інфраструктура столиці потребує реформування, — очевидно для кожного, хто хоч раз тут бував. Затори на дорогах, аншлаги на зупинках громадського транспорту — звична картина для киян, особливо в години пік. І це попри те, що за останні роки у цій сфері зробили чимало (добудовано і відкрито нові станції метро, триває заміна рухомого складу наземних видів транспорту, відкрито рух швидкісного трамваю). Але працювати є над чим. Так, за підрахунками розробників Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, на сьогодні 80% вагонів та 40% ескалаторів метро використовуються понад термін експлуатації. Підлягають списанню 33% тролейбусів і аж 82% трамваїв.
Про особливий комфорт у громадському транспорті також не йдеться. Пальців однієї руки вистачить, щоб перерахувати усі станції підземки, доступні для людей з обмеженими фізичними можливостями. І навіть не кожен другий автобус чи тролейбус з низьким рівнем підлоги.
Отож стратегічне завдання на наступні роки — оновити рухомий склад, продовжити будівництво нових станцій метрополітену і розвивати альтернативні засоби пересування.
— Щодо метрополітену, то ви знаєте той масштаб будівництва, який у нас є сьогодні. Такі темпи нас радують, але не влаштовують. Ми маємо будувати метро швидше. В нас у планах замінити близько 100 одиниць вагонів метрополітену і продовжити таку динаміку протягом 2014-го. Тепер про автобуси та тролейбуси: лише протягом цього року ми випустили на маршрути близько 200 одиниць нового рухомого складу. У найближчі кілька місяців придбаємо ще 150 тролейбусів. Тож буквально за рік поповнимо міські маршрути на 400 одиниць. Розпочато будівництво своїх трамвайних вагонів і протягом трьох років оновимо і цей рухомий склад, — розповів Олександр Попов.
Ще у планах адміністрації — уже цього року розпочати будівництво метро на житловий масив Троєщина. Поки прокладатиметься підземка, тамтешні транспортні проблеми вирішать швидкісним трамваєм, який поїхати має у жовтні цього року. Вкотре чиновники пообіцяли взятися за виділення окремих ліній для пасажирського транспорту. Наголосили: робитимуть максимум, щоб більше киян надавали перевагу громадському транспорту і при цьому пересувалися містом комфортно.