Дві третини сільгоспвиробників Херсонщини не змогли виконати свої зобов’язання з постачання пшениці перед Аграрним фондом України. Навесні регіональне відділення АФУ уклало з ними шість форвардних контрактів на придбання 3,9 тисячі тонн продовольчого зерна третього класу, за що господарства отримали аванс у розмірі половини його вартості. Однак із шести постачальників лише два фермерські господарства з Нижньосірогозького та Голопристанського районів області повністю виконали умови контрактів. А ще чотири через неврожай, спричинений надзвичайно затяжною посухою, засипали в державні засіки лише половину обіцяного. Та й те ледь нашкребли, тільки щоб не довелося повертати отриманий від держави аванс.
Директор регіонального відділення АФУ Олександр Кобець каже, що з урахуванням так званих перехідних запасів, у розпорядженні фонду в області є 75,332 тисячі тонн продовольчого зерна. При цьому регіональний резерв пшениці для випічки хліба, виготовлення круп і макаронів має досягати 151 тисячі тонн. Тому місцевій владі доведеться попрацювати, організовуючи районні резерви сировини для виробництва борошна. Втім, ще не втрачено можливість їх створити: за даними Херсонської ОДА, врожай озимої пшениці в 2012 році становить 369,8 тисячі тонн і розпродати його селяни ще не встигли.
Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.
Долучатися до культури допоможуть голландці
Концерти місцевих і закордонних виконавців, виступи поетів і виставки в Херсоні вже наносять на карту. Щоправда, не на паперову, а на електронну — з вільним доступом для всіх користувачів Інтернету. Для цього міський Центр молодіжних ініціатив «Тотем» за технічного сприяння Європейського культурного фонду (Голландія) та львівського Центру культурних ініціатив взявся до створення бази даних про всі акції, що мають стосунок до культури та мистецтва. Доступ до неї зможе одержати будь-хто, але найголовніше, що розміщення інформації планують зробити безкоштовним. Організаторам якогось цікавого заходу достатньо буде заповнити анкету і надіслати її електронною поштою, щоб відомості про нього з’явилися в мережі, а місце проведення було відзначено на культурній карті. Автори карти, що створюється, вважають, що в ній будуть зацікавлені всі. Адже організатори некомерційних концертів і виставок позбудуться необхідності витрачати й без того мізерні кошти на платну рекламу в місцевих ЗМІ, а публіка зможе дізнатися про цікаві акції, де за долучення до мистецтва з глядачів і слухачів теж не вимагають грошей.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.