Але, може так статися, що не буде чого возити
Попередні підсумки збирання ранніх зернових на Одещині не можна назвати райдужними, вони далекі від торішніх результатів. Але й провальними в керівних кабінетах їх не вважають. Нарікають на природні катаклізми в умовах ризикованого землеробства. Начальник головного управління агропромислового комплексу ОДА Анатолій Новаковський розповів, що намолочено близько 1,5 мільйона тонн зерна за середньої урожайності 17,1 центнера з гектара. А від посіву до збирання була несприятлива погода, що супроводжує область і нині.
При цьому А. Новаковський запевняє, що ситуація на внутрішньому ринку залишається стабільна: «Зібраного врожаю досить, щоб сформувати продовольчий запас».
Тим часом нинішнього року Одеська залізниця (ОЗ) уклала договори з 140 елеваторами та хлібоприймальними підприємствами на подачу і прибирання вагонів, що перевозять зерно. На ОЗ — 11 тисяч зерновозів, дві тисячі з них — в ремонті й модернізації. Техніка буде використана для перевезення експортних зернових вантажів за варіантом «вагон—судно».
У повній бойовій готовності й морські торговельні порти області — Одеський, Іллічівський, Південний, Ренійський, Ізмаїльський. Так, на державному підприємстві «Одеський морський торговельний порт» одноразово може зберігатися до 300 тисяч тонн зернових, а вивантажуватися — до 260 вагонів. Там кажуть, що слабка ланка в перевалці тепер — не порти, а наявність самого зерна.
Одеська область.