Для машинобудівників у Горлівці з’явилися робочі місця. Чи обіцяє це відродження селища поруч із заводом-банкрутом?
Один з найбільших машинобудівних заводів СРСР — Горлівський машинобудівний — було оголошено банкрутом 2001 року. Борги перед кредиторами, колективом і бюджетом не давали можливості обновляти обладнання. За 75-відсоткового зношення основних фондів становище зайшло у глухий кут. Тоді на базі заводу утворилося ПАО «Горлівський машинобудівник», а частина заводу імені Кірова, що залишилася в держвласності, перетворилася на обслуговуючий придаток, адже саме за старим заводом залишилися системи водо- і газопроводів підприємства, транспортний цех, інструментальна, модельна, паросилова дільниці.
Колектив машинобудівників істотно скоротився, і тривалі роки ні приватне, ні державне підприємства, за великим рахунком, не зосереджувалися на соціальних проблемах машинобудівників, котрі болісно стежать за долею рідного заводу. Тому відкриття виробництва з ремонту очисної та прохідницької техніки на «Горлівському машинобудівнику» стало для міста подією.
Охочих зайняти тут вакансії багато. За словами директора Костянтина Крюкова, на новому ремонтному виробництві, проектна чисельність якого 150 робочих місць, трудиться нині 84 особи, 19 з них — інженерно-технічний персонал. Сьогодні АТ «Горлівський машинобудівник» перемагає в тендерах з постачання очисних комбайнів вугільним шахтам, і загалом досить успішно функціонує. Тепер і ремонт устаткування відбуватиметься на підприємстві. Проект нового виробництва виготовили менш як за рік.
...Місто отримало нові робочі місця, шахти — можливість якісного ремонту комбайнів, що відновлює їхній ресурс до 100 відсотків, із внесенням удосконалень, з випробуваними під навантаженням вузлами й агрегатами, з річною гарантією якості, сервісним і післягарантійним обслуговуванням. Якщо все відповідатиме обіцянкам, а ціни на послуги виявляться не руйнівними для шахт, можливо, АТ «Горлівський машинобудівник» не обмежиться плановим ремонтом побутових приміщень і транспортним обслуговуванням робітників? Може, візьметься за будівництво цивілізованих доріг у селищі машинобудівників, за відновлення там водопровідно-каналізаційних систем, за екологію, нарешті, не обділить підтримкою ветеранів машинобудування? І людям було б добре, і багатство завдавало б менше занепокоєння.