У Полтавській облдержадміністрації створюють робочу групу з питання «прискорення процедури банкрутства ВАТ «Полтавський завод ГРЛ». Відповідне рішення ухвалили протоколом на спеціальній нараді в ОДА за участю заступника голови облдержадміністрації Олександра Коваля та керівників Пенсійного фонду в Полтавській області. Так, регіональне відділення Фонду державного майна зобов’язали ініціювати перед Фондом держмайна України «внесення до помісячного пооб’єктного плану-графіку на 2012 рік змін щодо виставлення на продаж пакета акцій ВАТ «Полтавський завод ГРЛ» для подальшої ліквідації підприємства та погашення заборгованості до Пенсійного фонду». Нормальною мовою це означає: треба якомога швидше продати підприємство-банкрут, щоб розрахуватися з ПФ.
Що ж, «прискорювати банкрутство» ми навчилися. Не так давно господарський суд оголосив банкрутом «Знамя», хоча де-факто підприємство вже давно «зійшло з дистанції». А колись це був секретний завод — одне з найпрестижніших підприємств міста, яке випускало унікальне обладнання для ВПК. Нині дамоклів меч банкрутства навис і над одним із найстаріших виробництв міста — тепловозоремонтним. Фарфоровий завод, прядильно-ткацький комбінат, фабрика художніх виробів — усі ці підприємства в Полтаві більше не працюють.
Невдовзі газорозрядні лампи або лампи денного освітлення теж стануть історією. У радянські часи звідси відправляли продукцію у всі без винятку республіки СРСР, «світилася» вона і за кордоном. Здавалося б, тепер таке підприємство мало купатися у прибутках, адже на державному рівні тільки й розмов що про енергозбереження. Однак останні 20 років підприємство лише занепадало, а кілька недолугих спроб його «реанімації» до серйозних позитивних зрушень так і не призвели. Відтак, наростали борги із заробітної плати, а, значить, — і до Пенсійного фонду. Тож нині компанія серед перших у «топ-десятці» найбільших «пенсійних» боржників області.
Вчасно виплачувати пенсії — свята справа для влади, тим паче напередодні виборів. Але рано чи пізно такі методи прискорять банкрутство і самої влади.
...закінчив курси, отримай роботу
У Полтаві відтепер підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв тролейбусів займатимуться безпосередньо в «Полтаваелектроавтотрансі». Викладачами стануть досвідчені працівники підприємства, а серед учнів будуть і безробітні, тож фінансуватиме програму й міський центр зайнятості. Триватиме навчання півроку: по три місяці на теоретичні та практичні заняття відповідно. Для учнів головною перевагою буде те, що після закінчення курсів підприємство зобов’язується працевлаштувати кожного.
Свого часу водіїв тролейбусів готувало для області й одне із професійно-технічних училищ, та оскільки тролейбусні перевезення весь час скорочувалися, то впав і попит на «тролейбусників».
Полтава.