«Хліб коштуватиме долар?» Із таким заголовком вийшов номер однієї з місцевих газет у Кам’янці-Подільському. Видання розкупили в один момент, люди завжди хочуть знати, що буде завтра. Тривога журналістів небезпідставна, бо наразі й хлібопекарі говорять про це ж, і аграрії найбільших житниць країни — півдня та сходу — заявляють про неврожай. «Після виборів стримування в зростанні ціни не буде», — бідкаються люди. Ці настрої намагається змінити влада: мовляв, немає підстав для такого стрибка в ціні головного продукту українського столу.

На Хмельниччині, однак, прецедент із подорожчанням щойно мав місце: одне з товариств підняло вартість своїх буханців на 15—20 відсотків. Споживачі в один голос нарікають: це несправедливо! Пенсіонери тут же обговорюють підняття пенсій — в декого вони зросли всього на одну гривню... Окремим виробникам на руку загальна тривога. Під шумок можна й заробити. Наразі Хмельницьке територіальне відділення Антимонопольного комітету розпочало розгляд справи щодо ТОВ «С-ХОЛДИНГ», яке вдалося до підвищення цін на хліб. Стверджується, що дії товариства, які полягають у відшкодуванні транспортних витрат на доставку хлібобулочних виробів у місті Хмельницькому, містять ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем.

Розпорядженням Хмельницької облдержадміністрації від 29 квітня 2011 року №174/2011-р «Про запровадження державного регулювання ціноутворення на окремі продовольчі товари» для підприємств області незалежно від форми власності встановлено на хліб граничні торгівельні надбавки до оптової ціни виробника в розмірі 10 відсотків. Транспортні витрати з доставки товару в міжміському сполученні включаються понад установлений рівень торгівельної надбавки.

Міжміськими вважаються перевезення, які виконуються за межі міста (іншого населеного пункту) на відстань більш як 50 кілометрів. Відповідно транспортні витрати з доставки товару повинні включатися до вартості хліба та хлібобулочних виробів лише у випадках, коли продукція перевозиться за межі міста на відстань понад 50 кілометрів. Для доставки виробленої продукції ТОВ «С-ХОЛДИНГ» використовує власний транспорт. Маршрут розвозки хлібобулочних виробів коливається від 54 до 587 кілометрів, у середньому — 219 кілометрів. Водночас на доставку у Хмельницькому ТОВ «С-ХОЛДИНГ» встановило транспортні витрати — 6,2 відсотка, а для фірмової торгівлі — 5,5 відсотка. Ці відсотки транспортних витрат застосовуються понад вартість продукції, яка постачається товариством власним транспортом для покупця (замовника) хлібобулочних виробів.

Ось як прокоментували цю ситуацію у відділенні: «Відповідно до Закону України «Про захист економічної конкуренції» монопольним (домінуючим) вважається становище суб’єкта господарювання, частка якого на ринку товару перевищує 35 відсотків, якщо він не доведе, що зазнає значної конкуренції. Упродовж 2011 року ТОВ «С-ХОЛДИНГ» займало монопольне (домінуюче) становище на ринку хліба та хлібобулочних виробів у територіальних межах Хмельницької області з часткою 40,4 відсотка. Користуючись монопольним (домінуючим) становищем, ТОВ «С-ХОЛДИНГ» застосовувало такий підхід до формування кінцевої вартості хліба та хлібобулочних виробів, що не відповідає вимогам розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації і призводить до необґрунтованого стягнення зі споживачів (покупців, замовників) відшкодування транспортних витрат на доставку хліба та хлібобулочних виробів у місті Хмельницькому та може призвести до обмеження їхніх прав».

Отже, сьогодні споживачів головного продукту обіцяють захистити...

Хмельницька область.