Змалку закарпатці всіх поколінь звикли: поштар у місті чи селі — це завжди поважна, пунктуальна людина, від якої очікують доброї звістки від сина з армії чи дочки з вузу, пенсії, посилки від батька-заробітчанина, свіжий номер газети. Нині працівники пошти розширили сферу своєї діяльності і вже надають майже 50 видів послуг. Окрім листів, газет і журналів, підключень Інтернету, краяни завдяки листоношам отримують різні соцвиплати, можуть придбати товари першої необхідності. «Але у цих видах послуг добродушну поштарку починають витісняти банки», — зауважив перший заступник гендиректора Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Володимир Гурков під час зустрічі з головою Закарпатської облдержадміністрації Олександром Ледидою. Відбулася конструктивна розмова, у якій також взяли участь директор департаменту технічного забезпечення УДППЗ «Укрпошта» Геннадій Гвоздєв та керівник Закарпатської дирекції «Укрпошти» Микола Ростов.
Підкреслювалося: в умовах ринкової економіки пошті доводиться шукати нові шляхи ефективної роботи. Та ж заробітна плата листонош залежить від економічних чинників. Скільки вони заробили, надаючи послуги споживачам, на стільки і можуть розраховувати. Але в регіонах «Укрпошта», яка виконує важливі державні соціальні завдання, сподівається насамперед на сприяння і підтримку саме місцевої влади. Бо ця державна структура приходить до домівки кожного громадянина, а в банк людина повинна йти сама.
На Закарпатті переважна більшість населення проживає не лише у селах, а у гірських населених пунктах. Тому на зустрічі наголошувалося: поштові відділення у таких віддалених місцевостях намагаються працювати максимально рентабельно, щоб уникнути подальшого скорочення персоналу.
На думку голови ОДА, вирішенням багатьох проблем мало б стати створення у малих сільських населених пунктах своєрідних центрів, де разом розміщувалися б ФАПи, відділення зв’язку, інші необхідні служби (у великих селах така структура є). Тоді ні дільничний лікар, ні поштар не думав про проблеми рентабельності, наявності приміщення, а фахово виконував свої обов’язки. Думка цілком слушна. І якби її повсюдно втілювали у життя, то чимало труднощів поштарі позбулися б одразу.
Як підсумок цієї наради і націленості на вкрай потрібну і взаємно відповідальну роботу, підписано меморандум про співпрацю між Закарпатською обласною державною адміністрацією та Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта».
Його виконання, переконані обидві сторони, принесе результат — насамперед громадянам, а також журналістам друкованих ЗМІ та їх передплатникам.
Ужгород.
На знімку: під час підписання меморандуму.
Фото надане прес-центром облдержадміністрації.