Близько сорока дніпропетровських метробудівців страйкують під землею — вимагають виплатити їм зарплату за півроку. Сума заборгованості досягла трьох мільйонів гривень.
— Наші сім’ї страждають, ми всі в боргах, — в один голос заявляють робітники.
Така ситуація складається в Дніпропетровську не вперше. Уже багато років об’єкт то будують, то «заморожують». До речі, місцеве метро вважають найкоротшим у світі. До того ж нерентабельним, адже воно лише з’єднує один зі спальних районів міста із Привокзальною площею. Грошей на будівництво постійно не вистачає, а зупинити виробку не можна: припинення відка-чування ґрунтових вод загрожує техногенною катастрофою.
Критична ситуація була і в 2010-му — тоді зароблених грошей колектив чекав цілий рік. І тільки після того, як метробудівці погрожували перестати відкачувати підземні води, уряд виділив 50 мільйонів гривень на погашення боргу у зарплаті.
Є й інші претензії до керівництва: з об’єкта кудись зникла техніка, і людям доводиться працювати майже вручну. Водночас дирекція справно платить приватним підприємствам, залученим до будівництва метро.
На це керівництво Дніпропетровського метрополітену відповідає, що техніка просто виробила свій ресурс і потребує ремонту, а гроші на зарплату надійдуть із дня на день.
Європейський банк реконструкції та розвитку готовий видати кредит на будівництво Дніпропетровського метрополітену. Кредитну угоду про надання першого траншу — 152 мільйони євро планують підписати 25—29 липня в Лондоні під час засідання ради директорів ЄБРР, на якому будуть присутні голова облдержадміністрації Олександр Вілкул і міський голова Іван Куліченко.
17 липня дніпропетровські метробудівці розпочали роботу. Вони досягли домовленості із владою та керівництвом підприємства. Але працюватимуть «під чесне слово» лише до 25 липня. Якщо дирекція й цього разу не виконає свої зобов’язання, страйк триватиме. Робітники також відзначили, що їм перекрили всі контакти з місцевою пресою й чинять тиск.
Вл. інф.