У Луганській області серйозно стурбовані долею Лисичанського нафтопереробного заводу. З березня там припинено постачання сировини, підприємство змушене почати ремонтні роботи. Можливою умовою запуску нафтового гіганта, на думку нового керівника компанії «ТНК-ВР Коммерс» Олександра Куркіна, є введення українською владою мита на імпортні нафтопродукти на рівні 100 євро за тонну.
Сьогодні мова йде про зміну власника НПЗ. За словами голови Луганської ОДА Володимира Пристюка, кілька відомих компаній зацікавилися придбанням лисичанського гіганта й уже беруть участь у переговорному процесі. Однак претендентів на роль господаря поки не називають. Відомо лише, що це «видатні гравці, один із яких уже виклав свою програму». Влада області ставить завдання до середини серпня з допомогою профільного міністерства та уряду зробити все, щоб це підприємство запрацювало. «У серпні потрібно відновити виробничий процес, провести ремонтні роботи, підготуватися до великої нафти — це можливо», — вважає керівник області.
Однак експерти не поділяють оптимізму Володимира Пристюка та сумніваються, що для Лисичанського НПЗ реально так швидко знайти покупця. Завод, вважають вони, можуть купити тільки російські компанії, оскільки головним є питання постачання сировини по трубі. Нафта може бути тільки російською. Що стосується іноземних компаній, то для них існують великі ризики входження в цей ринок. На жаль, створено такі умови, що рентабельність виробництва заводу сьогодні вкрай низька. Великі компанії, які могли б інвестувати свої кошти в Лисичанський НПЗ, є, однак вони воліють купувати об’єкти в Європі або працювати винятково на російській території. Якщо робота нафтопереробного заводу буде відновлена, він може щорічно приносити державному бюджету близько 100 мільйонів гривень.