ЗАКОН УКРАЇНИ

Верховна Рада України постановляє:
І. Затвердити Загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки (Див. на сайті).
ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2013 року, крім абзаців третього - шостого пункту 2 цього розділу, які набирають чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.
2. Кабінету Міністрів України:
забезпечити виконання заходів Загальнодержавної цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки;
під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік передбачати видатки на фінансування заходів, визначених Загальнодержавною цільовою програмою захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки;
вжити заходів щодо приведення у відповідність із цим Законом підзаконних нормативно-правових актів, забезпечивши набрання ними чинності одночасно з введенням у дію цього Закону, шляхом:
приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
забезпечення приведення нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.
Президент України В. ЯНУКОВИЧ.
м. Київ, 7 червня 2012 року. № 4909-VІ.
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Законом України
від                 2011 року №

ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА
цільова соціальна програма захисту населення і
територій від надзвичайних ситуацій техногенного
та природного характеру на 2012
2016 роки

Мета Програми

Метою Загальнодержавної цільової соціальної програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 20122016 роки (далі — Програма) є послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі — надзвичайні ситуації), підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій шляхом забезпечення сталого розвитку вітчизняної економіки.

Шляхи та способи розв’язання проблеми

Можливі два варіанти розв’язання проблеми.

Перший варіант передбачає продовження виконання чинних державних програм із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або з ліквідації їх наслідків.

Зазначений варіант не забезпечує комплексного розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій через недостатній обсяг фінансування та неналежний рівень організації відповідних заходів.

Згідно з другим, оптимальним варіантом планується розроблення загальнодержавної програми, що передбачає здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій із включенням до неї окремих заходів програм, які з прийняттям Програми втрачають чинність.

Розв’язання проблеми згідно з другим варіантом здійснюється за такими напрямами:

інженерний захист територій від надзвичайних ситуацій;

запобігання виникненню та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і територіях, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом;

очищення територій від вибухонебезпечних предметів;

реабілітація територій, забруднених внаслідок військової діяльності;

гідрометеорологічне забезпечення;

проведення матеріально-технічного переоснащення органів управління та сил цивільного захисту, розвиток вітчизняного виробництва рятувальної техніки;

підвищення ефективності оперативного реагування на надзвичайні ситуації.

Програма виконується шляхом:

здійснення заходів щодо:

- протизсувного та протикарстового захисту територій;

- реабілітації територій, забруднених внаслідок військової діяльності;

- ліквідації наслідків небезпечних екзогенних процесів на державному підприємстві “Солотвинський солерудник”, які пов’язані з просіданням поверхні, утворенням карстових і провальних зсувів, а також щодо консервації шахт № 8 і 9 та екологічної реабілітації смт Солотвино у Закарпатській області;

- вирішення соціальних та інфраструктурних питань в галузі  гідрометеорологічної діяльності;

- технічного переоснащення аварійно-рятувальних підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту МНС;

- реконструкції систем централізованого оповіщення населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;

- здійснення контролю за греблями гідроспоруд;

- застосування продукції вітчизняного науково-промислового комплексу під час проведення технічного переоснащення сил цивільного захисту та інших формувань, які залучаються до робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

проведення комплексу робіт з:

- берегоукріплення Азовського та Чорного морів;

- приведення дніпровських судноплавних гідротехнічних споруд (шлюзів) у безпечний стан;

- вилучення вибухонебезпечних залишків технологічних продуктів виробництва тротилу на території державного підприємства “Горлівський хімічний завод”;

- поводження з небезпечними берилійвмісними відходами на території державного науково-виробничого підприємства “Захід” (м. Київ);

- санації територій та об’єктів ВАТ “Радикал” (м. Київ);

- ліквідації екологічних і соціальних наслідків довготривалого видобутку нафти та озокериту на території м. Борислава Львівської області;

- захисту територій і населених пунктів Сокальського району та м. Червонограда Львівської області від підтоплення, пов’язаного із забезпеченням функціонування та ліквідацією вуглевибудовних підприємств державного підприємства “Львіввугілля”;

- консервації Домбровського кар’єру, зокрема рекультивації зовнішніх відвалів № 1 і 4 та хвостосховищ № 1 і 2 ВАТ “Оріана” (м. Калуш Івано-Франківської області);

- утилізації не придатних для подальшого використання джерел іонізуючого випромінювання;

- задоволення потреби гідрометеорологічних підрозділів у засобах вимірювальної техніки та впровадження у їх діяльність сучасних технологій проведення спостережень і прогнозування;

- створення необхідної інфраструктури для наближення місць розміщення підрозділів спеціальної авіації до районів її застосування;

- формування системи моніторингу та прогнозування надзвичайних ситуацій на основі постійно діючих центрального та регіональних координаційних органів;

- створення оперативного матеріального резерву МНС для забезпечення реагування на надзвичайні ситуації та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню;

- створення локальних систем виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій на 1276 хімічно небезпечних об’єктах, оповіщення населення у зонах можливого ураження та персоналу таких об’єктів у разі виникнення аварій.

Державного замовника Програми наведено у додатку 1.

Завдання і заходи з виконання Програми наведені в додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Виконання Програми дасть змогу:

забезпечити належний рівень безпеки населення, захищеності територій, об’єктів виробництва і соціально-культурної сфери від надзвичайних ситуацій;

знизити ризик виникнення надзвичайних ситуацій та мінімізувати їх наслідки;

удосконалити механізм проведення моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій;

підвищити ефективність використання коштів, які спрямовуються на здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

провести матеріально-технічне переоснащення підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та державних спеціалізованих аварійно-рятувальних служб МНС, підвищити ефективність їх функціонування.

Очікувані результати виконання Програми наведено в додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 12220,104 млн. гривень, з них за рахунок державного бюджету — 10324,84 млн., місцевих бюджетів — 611,764 млн., інших джерел — 1283,5 млн. гривень.

Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевого бюджетів на відповідний рік.

з врахування поправок н.д.Семиноги А.І. (Реєстр.картка №191)

№21 - "у додатку 1 до Програми слова "соціальної" виключити, цифри "2012 – 2016" замінити на цифри "2013 – 2017"

№44 - збільшити обсяги фінансування Програми з державного бюджету на 31,2 млн. грн.: 23,3 млн. грн.. – 2013 рік, 7,.9 млн. грн.. – 2014 рік, зробивши відповідні зміни до Додатку 2 та Додатку 3

№47 - "внести до законопроекту та у додатки редакційні правки"

 

ПАСПОРТ

Загальнодержавної цільової програми

захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій

техногенного та природного характеру на 2013—2017 роки

 

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2011 року №368 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 32, ст. 1360).

2. Програма затверджена Законом України від ___ _________       2012 року №_______ .

3. Державний замовник — Міністерство надзвичайних ситуацій України.

4. Керівник Програми — Міністр надзвичайних ситуацій України.

5. Виконавці заходів Програми: Міністерство надзвичайних ситуацій України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерство аграрної політики та продовольства України, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, Міністерство оборони України, Міністерство інфраструктури України, Державне агентство України з управління державними корпоративними правами та майном, Національна комісія радіаційного захисту населення України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.

6. Строк виконання Програми: 2013—2017 роки.

7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування:

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, млн. гривень

У тому числі за роками

2013

2014

2015

2016

2017

Державний бюджет

10 356,04

1 850,02

1 947,05

2 048,17

2 183,35

2 327,45

Місцеві бюджети

611,764

45,752

91,676

113,047

180,737

180,552

Інші джерела

1 283,5

256,7

256,7

256,7

256,7

256,7

Усього

12 251,304

152,472

2 295,426

2 417,917

2 620,787

2 764,702

Додаток 2

Дивитись тут >>>