Олександр ЄФРЕМОВ, Партія регіонів:
— Футбольне свято Євро-2012, до якого ми готувалися кілька років, завершилося. Наша країна успішно впоралася із цим викликом і на відмінно склала складний іспит. Україна довела здатність втілювати в життя проекти загальноєвропейського масштабу. Кампанія з дискредитації держави, яку роздмухували окремі представники опозиції за підтримки з-за кордону, із тріском провалилася. Сотні тисяч уболівальників-європейців відкрили для себе Україну як країну працьовитих щирих людей. Ми побудували й реконструювали сотні об’єктів інфраструктури, вони змінили обличчя країни й служитимуть довгі роки. Справжніми переможцями Євро, не залежно від спортивних результатів, став наш народ як єдина команда. Я переконаний — попереду в нас ще багато великих перемог. Проведення чемпіонату, серед іншого, дало позитивний імпульс українській економіці на тлі наростаючих в усьому світі проблем. Зростання ВВП у першому півріччі збереглося в позитивній динаміці й перевищило 2%. Доходи бюджету зросли на 14 мільярдів, досягнуті результати забезпечили фінансовий ресурс для виконання соціальних ініціатив Президента. Керівництвом країни ухвалено рішення спрямувати понад 33 мільярди гривень на підвищення рівня життя громадян. Перші підвищені виплати люди одержали вже в травні. Вагомим чинником стабільного розвитку держави залишається злагоджена робота Верховної Ради. За десяту сесію парламентська більшість забезпечила прийняття рішень з 605 питань порядку денного, підтримано десятки суспільно важливих законів — передусім це Кримінальний процесуальний кодекс, закони про адвокатуру, про нотаріат і закон про прокуратуру, що готувався до розгляду.
Арсеній ЯЦЕНЮК, від фракцій «Наша Україна — Народна самооборона» та «БЮТ-«Батьківщина»:
— Закінчилося Євро-2012, і ми можемо сміливо сказати про те, що українці пройшли тест на європейськість. Ми справді довели, що є європейською державою. Проте українська корумпована і авторитарна влада такий тест на європейськість не пройшла. Саме завдяки цій владі сьогодні українці не мають можливостей пересуватися вільно теренами Європейського Союзу, досі Україна не підписала угоду про зону вільної торгівлі та угоду з ЄС про політичну асоціацію. Тому об’єднана опозиція чітко наголошує: Євро пройшло, час каміння розкидати закінчився, тепер будемо збирати каміння. Опозиція вимагає створення слідчої комісії на предмет використання 10 мільярдів доларів США, які поступили на будівництво об’єктів інфраструктури Євро-2012 з кишень 46 мільйонів українців. Саме вони зробили Євро, вони заплатили свої податки, свої кошти, і українці мають право знати, куди пішли ці кошти, і притягнути до відповідальності тих, хто вкрав 10 мільярдів доларів США. Близько 400 тисяч наших західних друзів відвідали матч, відвідали без віз, без черг, чого не скажеш про громадян України. Відповідно до останнього висновку Європейської комісії, навіть Молдова перегнала Україну сьогодні в отриманні безвізового режиму. З Україною не підписано план дій із завершення першого етапу безвізового режиму. Вина в цьому лежить персонально на Президенті Януковичу та на так званій більшості. Ми також вимагаємо виконання норм Конституції щодо особистого голосування депутатів і щодо української мови.
Петро СИМОНЕНКО, Комуністична партія:
— Фракція КПУ підтримує справедливе обурення величезної кількості простих наших трудівників, пенсіонерів першими підсумками так званої медичної реформи, яку вони вже охрестили як найкоротшу дорогу на цвинтар. По суті вона звелася до механічного скорочення лікарень, поліклінік, амбулаторій, ускладнила одержання громадянами не тільки безплатної, а й кваліфікованої медичної допомоги. Ми вимагаємо зупинити це свавілля. Замість цього з 1 січня 2013 року передбачається почати черговий етап реформування системи швидкої медичної допомоги. Компартія категорично проти реформування всіх спеціальних бригад швидкої допомоги, у тому числі кардіореанімаційних, ревматологічних, педіатричних. Замість висококваліфікованих фахівців, здатних надати невідкладну допомогу, ми одержимо бригади медиків, завдання яких не врятувати хворого, а доставити його до найближчого медзакладу. Вже сьогодні через хронічне недофінансування швидкої допомоги в Україні 76% тих, хто її потребує, вмирає, не дочекавшись її або на шляху в лікарню. А що буде після реформи? Неважко спрогнозувати, що «швидка допомога» запросто в таких умовах перетвориться на труповози. Автопарк «швидкої» зношений на 75%, потреби в обладнанні та медикаментах фінансуються на 10%. Бригади «швидкої» виїжджають із «перехідною» ампулою й болісно вирішують, на кого її витратити — на дитину чи на пенсіонера. Все це стало можливим, тому що в основі так званої медичної реформи лежить ідея переходу до платної страхової медицини.
Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ, Народна партія:
— Україна гідно склала іспит на європейськість, і найголовніший висновок полягає в тому, що міжнародний імідж країни має створюватися не лише з нагоди футбольного чемпіонату чи якоїсь іншої знаменної події, це має бути повсякденною турботою всіх гілок влади. У 2013 році Україна головуватиме в ОБСЄ, і ми маємо використати цей шанс задля підвищення міжнародного статусу держави. Сьогодні ми де-факто вступили в кампанію з виборів народних депутатів України, яка стане черговим випробуванням для нас та об’єктом прискіпливої уваги з боку міжнародної спільноти. Поряд із виборами ключовою політичною подією року стає конституційний процес. Протягом останнього десятиліття ми неодноразово були свідками невдалих спроб змінити Основний Закон. На мою думку, одна з причин цих невдач полягає в тому, що Конституцію розглядали не як знаряддя права, а як знаряддя управління, намагалися її виправити під кон’юнктуру поточного політичного моменту. Крім того, від конституційного процесу намагалися відсторонити єдиний законодавчий орган — Верховну Раду. І принципово важливим є те, що оновлення Конституції має відбутися при суворому дотриманні положень розділу 13 діючої Конституції, як це зафіксовано в указі Президента України. У процесі роботи над новою редакцією Основного Закону необхідно відповісти на ключове конституційне питання: «Яку державу ми прагнемо збудувати, який буде її устрій, форма правління, політичний режим?». І вже виходячи з цього, вибудовувати архітектуру державної системи. Очевидно, що оновлена Конституція має стати результатом компромісу, новим суспільним договором, в якому буде врахована культурно-історична специфіка окремих регіонів України.
Петро ГАСЮК, «Реформи заради майбутнього»:
— У березні цього року Президент Віктор Янукович окреслив стратегічні напрямки соціальних реформ, мета яких — підвищення якості життя громадян. Сутність президентських соціальних ініціатив зводиться у кінцевому рахунку до підвищення ефективності соціальної політики та утвердження соціальної справедливості, в тому числі шляхом, вирівнювання та подолання проблем депресивних територій. Хочемо привернути увагу профільних міністерств, керівництво уряду та Верховної Ради до нагальних соціальних проблем Чернігівської області, що потребують невідкладного вирішення. Чернігівщина, а особливо її північні регіони, чи не найбільше постраждали від чорнобильської аварії. Низка соціально-економічних причин, у тому числі й складна економічна ситуація, стали одним із головних факторів фактичного виродження населення області, де смертність перевищує народжуваність у 2,4, а в деяких селах у чотири рази. Згідно з прогнозами демографів, з такими темпами скорочення населення Чернігівська область через 50 років може зникнути з адміністративної карти України. З боку відповідних органів державної влади особлива увага повинна приділятися вирішенню питань соціального захисту та медичного забезпечення мешканців області й передусім дітей. Утім, дедалі частішими стають випадки брутального ігнорування законодавства щодо соціального захисту та медичного забезпечення населення, яке постраждало внаслідок аварії на ЧАЕС.