Як інформує прес-служба ПАТ «Миколаївський суднобудівний завод «Океан», спостережна рада товариства затвердила зміни в керівництві підприємства. Так, за особистим бажанням припинено повноваження на цій посаді Василя Федіна (обіймав пост Президента ПАТ «МСЗ «Океан»), а його наступником спостережна рада призначила Володимира Михайлюка, який раніше очолював Державне підприємство «Завод імені 61 Комунара».

На одному з найбільших суднобудівних підприємств України — миколаївському заводі «Океан» знову кадрові рокіровки. За останні декілька років — уже вчетверте. Підприємство, на якому за 60 років його існування побудовано понад 400 технічно складних суден водотоннажністю понад 4 мільйони тонн, — відоме практично в усьому світі. Воно спеціалізується на виробництві та ремонті контейнеровозів, комбіфрейтерів, буксирів—постачальників льодового класу, танкерів-хімовозів, балкарів та інших видів суден. Попри не-просте нещодавнє минуле (пов’язане з переходом від одного власника до іншого, втратою надійних партнерів, відсутністю стабільних контрактів, проблемами з наповненням нового портфеля замовлень), підприємство все-таки зберегло виробничий і кадровий потенціал та довело що здатне нормально працювати. Однак зверну увагу: ще півроку тому «Океан» потопав у борговій ямі. Призначення Василя Федіна у листопаді 2011 року на посаду президента ПАТ було спричинено критичною ситуацією, яка склалася на заводі, а також бажанням власників підприємства вжити невідкладних заходів задля відродження заводу та нормалізації його роботи.

Це непросте завдання талановитому керівнику та менеджеру вдалося виконати успішно. Зокрема, протягом листопада-грудня 2011 року на заводі погасили колосальні борги (у тому числі виплачено поточну заробітну плату на загальну суму понад 32,5 мільйона гривень). Нині на «Океані» зарплата виплачується регулярно та в повному обсязі. Про чорну смугу заборгованостей, щоправда, нагадують декілька захмарних рахунків представникам колишніх адміністрацій заводу, позитивне вирішення яких відкладається через те, що вони є предметом юридичного спору.

Загалом за Василя Федіна суднобудівне підприємство відчутно поліпшило своє економічне становище. Так, обсяги виробництва зросли у 7,6 разу (із 846,5 тисячі гривень у жовтні 2011 року до 6 мільйонів 440 тисяч гривень у квітні 2012 року).

Завод добудував та передав замовнику два буксири, провів ремонт 12 теплоходів, 4 буксирів, уклав контракт на ремонт несамохідного плавкрана. Крім того, завершується процес укладання низки нових контрактів на ремонт та модернізацію суден.

Своє рішення щодо кадрових змін спостережна рада мотивує тим, що тепер уже колишній керівник суднобудівного підприємства «Океан» Василь Федін виконав поставлені перед ним завдання та в подальшому має бажання сконцентруватися на розвитку рідного для нього Херсонського суднобудівного заводу.

Голова Спостережної ради Миколаївського суднобудівного заводу «Океан» Сергій Копилов зазначив, що з приходом Василя Федіна почалося відродження підприємства. Так, отримано нові замовлення, які забезпечили стабільне завантаження виробничих підрозділів роботою, а колектив — регулярною виплатою заробітної плати. «Ми дуже раді і вдячні, що такий професіонал та ефективний керівник, як Василь Вікторович, допоміг нашому підприємству у важкі для нього часи. Упевнений, що його знання та досвід і надалі служитимуть на благо розвитку суднобудівної галузі України», — підкреслив він.

На Василя Федіна як генерального директора Херсонського суднобудівного заводу покладається завдання розвитку суднобудівної програми підприємства. Зазначу: цей завод йому добре знайомий. Він його очолював майже шість років поспіль (з 2005-го по 2011 рік). За цей час на ХСЗ було побудовано 36 суден, а саме: 11 повнокомплектних суховантажів типу «Челсі», 10 корпусів офшорних суден для норвезького замовника, 11 корпусів річкових танкерів-хімовозів, 

3 залізничні пороми, повнокомплектний суховантаж «St. Nіkolas».

Щодо Володимира Михайлюка, який зайняв звільнене на «Океані» крісло, то корабели загалом характеризують його позитивно. І насамперед як професіонала, знавця суднобудівної справи. У 1979 році Володимир Михайлюк розпочав трудову діяльність на ДП «Завод імені 61 комунара» майстром механічної дільниці. У 2010-му він став керівником колективу «комунарівців». Під його керівництвом за ці два роки підприємство почало працювати за програмою виробництва бронетехніки: укладено договір із Харківським конструкторським бюро машинобудування імені Морозова; розпочато роботу над дослідним зразком; розроблено та затверджено «Укроборонпромом» план реконструкції та модернізації заводу.

 

Миколаївська область.