За рішенням Ради директорів компанії «Трансмашхолдинг», що є головним акціонером ПАТ «Луганськтепловоз», завод очолив антикризовий топ-менеджер чех Павло Цеснек. Він уже був представлений трудовому колективу підприємства, але «де-юре» отримає свої повноваження в найближчі дні, коли завершиться процес оформлення необхідних документів.
Новий керівник не приховує: так, скорочення будуть, однак вони стосуватимуться «нероб, ледарів, п’яниць, недисциплінованих і нестаранних людей». Кандидатами на звільнення стануть також пенсіонери, але підхід буде вибірковим. Фахівців і професіоналів не звільнятимуть. Із завкомом профспілки узгоджено розміри майбутнього скорочення працівників — 15% від загальної кількості цього року і 10% — наступного. От і виходить, що «нероба, ледарь і п’яниця» — кожен четвертий. І ви в це повірите?
На зустрічі з тепловозобудівниками Павло Цеснек (на знімку) визначив першочергові завдання. Це — мінімізувати витрати, провести реструктуризацію виробництва й позбутися баласту. Передусім він має на увазі зайві території, будівлі, споруди, непрацююче, застаріле обладнання, а також необхідність раціональніше згрупувати цехи та виробничі ділянки, уникнувши дублювання функцій, професій, обов’язків. Така перспектива колектив насторожує. Постає головне питання: чи передбачаються скорочення?
На заводі вже запроваджено щотижневе проведення днів якості з особистою участю директора. «Головним орієнтиром в оцінці якості має бути «нуль дефектів», — уважає Павло Цеснек. — Неприйнятні рівні якості або процентне вираження браку. Тому підвищенню якості наших виробів ми приділятимемо дуже серйозну увагу. Це ненормально, коли за п’ять місяців збитки від браку становлять майже 700 тисяч гривень. Ми одержали 85 відмов щодо працюючих тепловозів у Росії і Монголії. Це дуже багато». Є втрати й від браку по цехах заводу. Безперервний контроль якості запроваджується для того, щоб знати, коли і які дії потребують коректування, при цьому поліпшення якості дасть змогу знаходити оптимальні шляхи вдосконалення процесу.
Допомогти навести порядок повинні «карти відхилення», у яких відбиватимуться всі випадки відхилення від технічних вимог на всіх рівнях. Пан Цеснек вважає, що завод зазнає значних збитків, насамперед, через те, що з першого разу хтось не виконує роботу правильно. При цьому падає обсяг продажів, зростають витрати на працю, збільшується кількість збоїв, зростають витрати на гарантійне обслуговування і витрати при затримці поставок. Досягнення якості — система, спрямована передусім на запобігання, а не на перевірку й оцінку.
Пан Цеснек уже працював у Росії на двох великих заводах у Новосибірську й Петербурзі. Але «Луганськтепловоз», за його оцінкою, вигідно відрізняється від них і масштабом, і наявністю висококваліфікованих працівників, і гідними традиціями. Це є гарантією успіху.
Фото прес-служби ПАТ «Луганськтепловоз».