Генеральна дирекція з обслуговування дипломатичних представництв відзначила 20-річний ювілей. Стратегічне завдання підприємства — створення необхідних умов для роботи дипкорпусу, дипломатів, представництв міжнародних організацій, що працюють у Києві.
Виступаючи на врочистій церемонії з нагоди 20-річчя генеральної дирекції, Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Марокко в Україні Абдельжаліль Сауббрі сказав, що за роботою генеральної дирекції іноземні дипломати часто формують свою думку про Україну. Від імені іноземних дипломатів, які працюють в Україні, він подякував співробітникам генеральної дирекції та її керівникові Павлу Кривоносу за розуміння й оперативність у розв’язанні проблем дипредставництв і дипломатів.
Про історію створення Генеральної дирекції з обслуговування дипломатичних представництв, про сьогодення і плани підприємства на завтра розповідає перший заступник генерального директора Анатолій ВОРОХАЄВ.
— Нещодавно Генеральна дирекція з обслуговування дипломатичних представництв, де ви працюєте першим заступником генерального директора, відзначала 20-літній ювілей. Звичайно, згадували історію створення підприємства.
— 20 років тому, коли в Києві почали працювати посольства, консульства багатьох країн, розгорнули діяльність представництва багатьох міжнародних організацій, постало питання про створення підприємства із забезпечення функціонування будинків дипломатичних представництв. Була створена генеральна дирекція, її очолив Павло Олександрович Кривонос, який і сьогодні успішно, енергійно та ефективно трудиться на цій посаді. За заслуги у створенні іміджу України йому присвоєно дипломатичний ранг Надзвичайного і Повноважного посланника 1-го рангу.
У Павла Олександровича чудова трудова біографія — він пройшов шлях від майстра ЖЕКу до генерального директора.
Наразі відбувається процес перепідпорядкування генеральної дирекції державному управлінню справами.
— Що входить у «зону відповідальності» вашого підприємства?
— Сьогодні генеральна дирекція обслуговує 71 закордонне посольство, 21 генеральне консульство, 76 почесних консульств, 17 представництв міжнародних організацій, понад 3000 представництв закордонних фірм, їх численний персонал і членів сімей. До складу генеральної дирекції входять п’ять дирекцій і філія в Ялті.
— Тобто генеральна дирекція — це, образно кажучи, ЖЕК, який обслуговує дипломатичні представництва?
— Це — занадто спрощене розуміння цілей і завдань генеральної дирекції. Загинайте пальці й лічіть. Ми займаємося капітальним будівництвом і реконструкцією об’єктів, профілактичним ремонтом диппредставництв. Структурний підрозділ «Колцентр» організовує відпочинок, лікування, оздоровлення та побутове обслуговування дипломатичного корпусу. Дирекція «Труханів острів» спеціалізується на озелененні територій, облаштуванні газонів і клумб.
Дипломатія, як море життя, — вона живиться струмками поточних турбот. А поточні турботи в дипломатичному світі — це наші турботи.
— Очевидно, проблем з фінансуванням роботи генеральної дирекції немає. Тим паче що технічне обслуговування будинків дипломатичних представництв особливих труднощів, напевно, не становить.
— Техобслуговування будинків, про яке ви говорите, — це верхівка айсберга у сфері діяльності гендирекції. Буквально з перших днів її створення почалася активна участь у поліпшенні інфраструктури дипломатичного сервісу. Генеральна дирекція сприяє в медичному і санітарному обслуговуванні, утриманні транспорту, доборі персоналу для дипломатичних представництв, організації відпочинку дипломатів. По суті, уся сфера діяльності генеральної дирекції спрямована на формування позитивного іміджу України серед численного дипломатичного корпусу, який живе й працює в Києві.
Павло Олександрович Кривонос згадує, що перші роки роботи дирекції були, з висоти сьогодення, просто найскладнішими. Наприклад, дипломатам видавали талони на 20 і 40 літрів бензину на тиждень. У найкоротший термін гендирекція створила власну АЗС для заправлення і техобслуговування автомобілів дипломатичних місій.
Для того щоб зняти напруження продуктового дефіциту 90-х років, дирекція відкрила для дипломатів два продовольчі магазини на вулиці Дарвіна та в районі площі Перемоги з гідним продуктовим асортиментом.
— Делегації закордонних дипломатів можна зустріти у найрізноманітніших куточках України, часто їх супроводжують працівники генеральної дирекції.
— Справді, з перших днів діяльності генеральної дирекції йде активна робота з ознайомлення дипломатів з Україною. До речі, перша поїздка дипломатів відбулася в Умань, у Софіївський парк. Довелося попрацювати з місцевою владою, щоб відремонтувати дорогу до Умані, упорядкувати парк, побудувати там сучасне кафе. Після Умані були поїздки дипломатів у Переяслав-Хмельницький, Львів, Кам’янець-Подільський, Ужгород, Тернопіль, Чернівці, Чернігів, Одесу, Крим.
— Генеральна дирекція з обслуговування дипломатичних представництв бере участь у будівництві нових будинків дипломатичних місій. Як вони вписуються в архітектурний ансамбль Києва?
— Можу сказати, що всі вони не зіпсували, а прикрасили зовнішній вигляд столиці України. Йдеться про будинки посольств, побудовані за особистої участі генеральної дирекції — посольств США, Туркменістану, Узбекистану, Білорусі, Грузії. Нині триває робота над проектуванням і зведенням будинків посольств Казахстану та Індії.
Будується й житло для дипломатів. Йдеться про 22-поверховий будинок для дипломатів на бульварі Лесі Українки, на вулицях Пирогова, Артема, Гоголівській, Павловській, Тургенєвській. Авторитет генеральної дирекції дозволив вибрати земельні ділянки й затвердити документацію по зведенню житла для дипломатів у кращих і найпрестижніших районах Києва.
Генеральна дирекція виконувала функції замовника декількох сучасних готелів, які відповідають міжнародним стандартам, зокрема «Редіссон-Київ», «Хайят».
Отож, де люблять роботу, там проявляють турботу. Це про наше підприємство сказано. Слово в слово, як то кажуть.