У Херсоні — черговий переполох через те, що транспортна інфраструктура не дотягує до сучасних вимог. Муніципальна влада вчергове виявила, що місто, як з’ясувалося, зовсім не готове зустрічати транзитних мандрівників на Євро-2012. Причому навіть тих, кому не потрібні готелі й квитки на потяг чи автобус.

За найскромнішими підрахунками місцевих транспортників, з міст чорноморського узбережжя до Києва Дніпром на футбольний чемпіонат вирушить щонайменше один чартерний рейс пасажирського теплохода, і від п’ятдесяти до п’ятисот приватних яхт, до того ж не тільки з України, а також з Болгарії, Туреччини, Греції, Румунії. Перше велике місто в пониззі Дніпра, де їхні команди поповнюватимуть запаси питної води, їжі, пального для суднових движків, отримуватимуть докладну інформацію про подальший маршрут, це саме Херсон. Але, як з’ясувалося, навіть з пристойними яхтними стоянками тут — і то проблема!

— У Херсоні є два порти, але вони для приймання й обслуговування маломірних суден категорично не пристосовані. Є яхт-клуб, однак він розташований у Стебліївському лимані, а тамтешній фарватер досить складний, і яхта без лоцмана ризикує сісти на мілину. Влада пропонує під тимчасову стоянку міську набережну, однак вона може вмістити щонайбільше десяток великих яхт, і до того ж обнесена високою леєрною огорожею ледве не по груди дорослій людині. Трап наверх не покладеш, хіба що в ньому терміново хвіртки прорізати, — коментує капітан Херсонського морського торговельного порту Іван Єфименко. — Нині терміново домовляємося із двома приватними фірмами, готовими в найближчі дні організувати тимчасові стоянки в дніпровському затоні № 3 і затоні біля суднозаводу імені Куйбишева. Близько п’ятдесяти яхт тут можна розмістити, і навіть забезпечити дизпаливом, однак організувати постачання води, провізії, утилізацію побутових відходів — це все проблематично.

Міський голова Херсона Володимир Сальдо, щоправда, доручив комунальникам у найкоротший термін «утрясти» усі складності, пов’язані із причалюванням яхт на міській набережній і обслуговуванням їхніх команд. Однак без коштів і підготовленого плану все це буде поверхово, і матиме суто тимчасовий характер. Адже місту в пониззі Дніпра з претензіями на роль південного туристичного центру давно час не тільки пішохідні чи тролейбусні туристичні маршрути розробляти, а обзавестися такою стоянкою на постійній основі. Витрачати на неї кошти з муніципального бюджету, до речі, зовсім не обов’язково: досить надати місце не на відшибі, а інвестори все зроблять самі. Та й охочих вкласти в такий проект гроші, напевно, знайдеться чимало, оскільки в окупності інвестицій можна не сумніватися. Яхтсмени — люди, як правило, небідні, і за забезпечення всім необхідним, організацію дозвілля або техобслуговування на «проміжній» стоянці з верхів’я головної української річки до моря чи назад вони щедро платять. То, може, Євро-2012 для Херсона й стане тим самим «поштовхом» до появи в обласному центрі ще одного привабливого для мандрівників об’єкта?