Здавалося б, вирубані за минулі десятиліття майже на третину лісосмуги степової Таврії треба було б терміново відновлювати й обороняти від нелегальних рубників. Натомість і те, й інше робити тепер стало фактично нікому. 

 

П’ять років тому 39,9 тисячі гектарів тутешніх лісосмуг, «успадкованих» від колгоспів та радгоспів, передали у ведення державного підприємства «Херсонагроліс», яке фінансується Міністерством аграрної політики та продовольства України. Та протягом всього цього часу Київ так і не спромігся виділити триста тисяч гривень для інвентаризації зайнятих лісосмугами земельних ділянок та видачі на них державних актів. А оскільки повноправним господарем насаджень підприємство так і не стало, то й формального права проводити в них санітарно-захисні рубки та навіть складати адміністративні протоколи на браконьєрів воно й нині не отримало, через що у нього постійно виникають конфлікти із право-охоронцями.

— Хоча вирубування сухої та гнилої деревини вздовж доріг та полів проводилося з відома та згоди керівників райдержадміністрацій, дорожніх служб, воно завершилося тим, що прокуратура притягла наших працівників до кримінальної відповідальності через відсутність держактів на землю. З огляду на це, я ще місяць підписував розпорядження зупинити будь-які вибіркові вирубки сухостою та лісоохоронну діяльність, — визнає генеральний директор ДП «Херсонагроліс» Василь Мандрик. — Якщо так піде далі, працювати в підприємстві взагалі буде нікому. З початку нинішнього року Мінагрополітики не перераховує нам грошей навіть на заробітну плату — дев’ятнадцяти штатним співробітникам заборгували вже понад 97 тисяч гривень. Затримку з фінансами нам пояснюють реформуванням галузі, але чому через це реформування родини мають сидіти голодні? І ми не одні такі — наскільки мені відомо, без зарплат залишилися аналогічні підприємства майже у всіх регіонах держави.

Адже в посушливий сезон лісові пожежі на півдні спалахують мало не щотижня. І якщо сухі тополі чи акації, охоплені вогнем, падатимуть на дороги, то для водіїв легковиків та вантажівок вони можуть перетворитися на вогняну пастку. А з неї вибратися цілим і неушкодженим буде дуже нелегко — якщо взагалі можливо.

 

Херсонська область.