У Рівному тривають громадські слухання щодо запровадження єдиного електронного квитка на всі види транспорту.
Корейські інвестори пропонують контракт на 15 мільйонів доларів. За ці гроші обіцяють встановити систему, яка дає можливість відстежувати рух громадського транспорту в реальному часі, розраховуватися за проїзд у ньому електронною карткою; закупити тролейбуси з безплатним доступом до Інтернету.
Усі ці смаколики інвестори з Південної Кореї запропонували рівненським чиновникам ще в липні. Але багатомільйонну угоду досі не підписано. Навіть після розгляду питання на сесії Рівненської міської ради. А все тому, що запровадження системи єдиного електронного квитка у Рівному міські обранці вирішили обговорити з громадою. Мовляв, інвестиції, прозорість розрахунків та зручність для пасажирів — це добре. Але ж перевізники та й самі рівняни не завжди схвально оцінювали подібні нововведення. І тут згадали події семирічної давності, коли місто відмовилося від інвестицій в документообіг і його запровадили у Вінниці.
Тепер у зволіканні щодо корейських інвестицій депутати звинувачують рівненських перевізників: мовляв, ті бояться виводити бізнес із тіні і тому не підтримують запровадження електронного квитка.
Тим часом перевізники (переважно ті, що мають «буси» та автобуси) вважають такі нововведення передчасними. Ось що, зокрема, думає з цього приводу президент ГО «Союз перевізників України» Валентин Демчук:
— Я не бачу нічого дивного, що люди сприймають нове отаким чином. Воно нове і ще ніхто до кінця не розібрався. Прийде час, і система буде в нас працювати, ми самі прийдемо до неї.
Насамперед перевізники цікавляться, яку ж користь від співпраці з корейцями отримають вони. В той час, як тролейбусному депо обіцяють нові тролейбуси, приватникам нічого такого не запропонували. У відповідь ініціатори проекту радять перевізникам стати акціонерами новоствореної компанії та отримувати свою частку від корейських інвестицій. А ще з електронними звітами приватникам стане легше переконувати владу в піднятті вартості проїзду.
Офіційний представник фірми-інвестора переконує перевізників:
— Ви отримуєте в свої руки цифри з документами, де видно, що виручка саме така. Витрати ви теж знаєте, куди йдуть. Я не бачу великої проблеми, щоб показати свої витрати.
Але перспектива збільшення вартості проїзду непокоїть вже потенційних пасажирів, особливо — пільговиків, які не хочуть «проплачувати нововведення» при нинішньому «жебрацькому рівні життя». На це представники корейського інвестора обіцяють домовитися з урядовцями про своєчасне відшкодування пільгових перевезень, у що рівняни мало вірять, виходячи із складної ситуації в нашій країні.
Рівне.