На Укрзалізниці плануються великі зміни. З 27 травня в Україні буде введено в дію новий графік руху поїздів. Як результат — 36 поїздів змінять свої маршрути, а нічних рейсів стане на два десятки менше. Тим самим, мовляв, взято курс на європеїзацію залізниці. Наголос у новому графіку робиться на розвитку ключових, найзатребуваніших, маршрутів між містами країни. Між ними запроваджуватимуть швидкісні денні поїзди. Перевізник запевняє: заплановані зміни (у тому числі і скорочення поїздів) пасажирам підуть тільки на користь і абсолютно не означають, що «Укрзалізниця перекриває людям повітря». Так, поїзди з низьким пасажиропотоком просто включатимуться у довші маршрути. А українці і надалі матимуть можливість дістатися у потрібне місце залізницею.
Щоправда, пасажири нововведення «Укрзалізниці» сприймають із значно меншим оптимізмом.
Так, у Луцьку триває збір підписів проти припинення з 27 травня руху поїздів №667 Чернівці — Ковель і №668 Ковель — Чернівці. Ініціатором цієї акції виступила Асоціація Молодих Реформаторів. Уже в перший день свою незгоду з цим рішенням Львівської залізниці висловили кілька сотень жителів обласного центру, — інформує наш власкор Микола ЯКИМЕНКО.
— Не інакше як знущання над своїми потенційними клієнтами — такий вигляд має відповідь, надіслана нам начальником пасажирської служби Львівської залізниці Б. О. Яворським, — вважає заступник голови Волинської обласної молодіжної громадської організації «Асоціація Молодих Реформаторів» Марія Доманська. — Цей поважний службовець радить мешканцям Волині добиратися в Львів, Івано-Франківськ, Чернівці дизель-поїздами з пересадками.
Наскільки це «зручно», знає Наталія Сербо, яка живе у Львові, а працює у Луцьку:
— Дизель-поїзд на Сапіжанку відправляється о 8.31 ранку. Тобто тепер я в кінці робочого тижня буду змушена чекати наступного ранку, щоб доїхати до станції Сапіжанка, а там пересісти на інший поїзд.
На сесії обласної ради, яка відбулася 24 квітня, депутат Володимир Навроцький виступив із запитом про недопущення ліквідації поїздів №667/668. Його підтримали всі народні обранці. Проте місцева влада поки що не проінформувала громаду області про свої дії на захист її інтересів.
Пересічні волиняни борються за збереження поїзда на Чернівці. А для обласної влади позитивне вирішення цього питання має стати своєрідним тестом на її вірність своїм передвиборним обіцянкам громаді, яка довірила їм високі посади. Цікаво також, як відреагують у Луцьку та Львові на статтю автора «Відновлюють «Сокальський кордон»?», розміщену в «Голосі України» в номері від 27 квітня, де порушувалась ця проблема?
Тим часом на Запоріжжі, битва Укрзалізниці з пасажирами закінчилася тимчасовим перемир’ям, повідомляє наш власний кореспондент Леонід СОСНИЦЬКИЙ.
Одразу після свят жителі Запоріжжя дізнались, що раніше скасований поїзд до Одеси начебто повертають, але рухатися він буде через Дніпропетровськ. Проте основна проблема була і залишається не стільки в жителях обласного центру, стільки у населенні кількох степових районів Запорізької та Херсонської областей. Їх Укрзалізниця своїми послідовними і наполегливими кроками таки позбавила пасажирських перевезень.
Зміни в русі вже згадуваного поїзда та ще кількох інших скорочених обурили пасажирів. Щодо пояснень залізничників, то вони традиційні: все відбувається через малий пасажиропотік і збитковість перевезень, а також через плани підвищити швидкість руху. На цих само підставах колись було ліквідовано поїзд Запоріжжя—Луцьк. Тепер хоч із Луцька, хоч із Запоріжжя на Ковель—Сімферополь, наприклад, влітку квитка не взяти і за 45 діб.
Ще один мотив — неможливість підвищення швидкості руху через перевантаженість колій. Цікаво, що від Новобогданівки і до Каховки Запоріжжя—Одеса був чи не єдиним поїздом, який тут надвечір з’являвся. Тепер же фактично об’єднаний поїзд Запоріжжя—Дніпропетровськ—Одеса піде значно завантаженішим маршрутом, і як таке дозволить підвищити його швидкість — велике питання. Поки що протести городян почули, а протести степовиків (включаючи й керівництво районів області) залишилися без уваги. Таким чином і Укрзалізниця зробить свій внесок в інтенсивне перетворення запорізького і херсонського степу на Дике поле. Без води, роботи, а тепер ще й без поїзда...
Заступник голови ВОМГО «Асоціація молодих реформаторів» Марія Доманська (у центрі) збирає підписи на залізничному вокзалі в Луцьку.
Фото Миколи ЯКИМЕНКА.