У Києві на вулиці Васильківській, в районі однойменної станції метро, один із тротуарів пішов під землю. Просідання асфальту, а саме так офіційно називають утворений каскад ям (одна із яких — глибиною понад метр), викликало чималий резонанс у городян. Хмизу в багаття занепокоєння додав і той факт, що десь там в утвореній прірві проходить газова труба. Якщо її буде пошкоджено, приміром, тим же шматом важкого асфальту, одного недопалка вистачить, щоб сталося непоправне.

Тутешні мешканці пригадують: перші ямки на цьому тротуарі утворилися ще з півроку тому. Спочатку їх вдавалося переступати, потім обходити, а тепер доводиться взагалі маневрувати над прірвою. Не в кращій ситуації опинились і водії. Асфальт на дорозі пішов хвилями, проїжджа частина перетворилася на «американські гірки». І це при тому, що ця дорога і тротуар — нові, їм не виповнилося і двох років... І нікому до цього не було діла, аж поки ЗМІ не порушили цю тему. Чиновники одразу наче прозріли, виїхали на місце події, огородили червоною стрічкою тротуар і... провели нараду. Учора ми поїхали подивитися, що ж устигли зробити на місці провалля. Результат — очевидний: червона стрічка порвалась і одним кінцем потрапила в яму...

Знайти відповідь на запитання «хто винен?» у цій ситуації виявилось не так і просто. Комунальна корпорація «Київавтодор», приміром, запевняє: жодного відношення до просідання вона не має. «Київметробуд» продовжує виконувати роботи з будівництва станцій метро Куренівсько-Червоноармійської лінії. Вони перекладають мережі, водогін, щось там пошкодили...» — розповіли нам у прес-службі корпорації.

А от у прес-службі ПАТ «Київметробуд» замість того, щоб самим відповідати на запитання, почали радити, куди б нам ще подзвонити за коментарем: «Ми вже до цього не маємо жодного відношення». Після того як ми переповіли свій діалог із «Київавтодором», пролунала несподівана відповідь: «Правда? Ну, може бути. Можливо, керівництво могло б щось сказати, але ж воно у відрядженні...» Коротше кажучи, прокоментувати оперативно ситуацію «Київметробуд» нам не зміг. Натомість прес-служба запропонувала почекати і згодом більш серйозно підійти до питання.

Тим часом після проведеної днями виїзної наради було прийнято рішення, що саме «Київметробуд» власними силами відремонтує ділянки, що провалилися, розповів нам начальник Головного управління з питань надзвичайних ситуації КМДА Віталій Пшеничний. Та спочатку, мовляв, до ладу потрібно привести мережі. «Річ у тім, що там проходить зливостокова каналізація, яка вже, мабуть, відслужила своє. Її треба або ремонтувати, або перекладати...» — зазначив пан Пшеничний.

Щодо газової труби, то вона там і направду проходить. За повідомленням ПАТ «Київгаз», просідання асфальтового покриття на тротуарі частково потрапляє в охоронну зону газопроводу. Та позачергове обстеження аварійної служби витоків газу не виявило. Щоби заспокоїти киян, переконують: газопроводи по вулиці Васильківській перебувають на щоденному контролі.

Можна було б зітхнути із полегшенням: усі інстанції у курсі, працюють. Якби не побачене на власні очі. Ранковий час пік. Кияни, йдучи до метро, так само практикуються у стрибках в довжину — перестрибують з одного шматка уцілілого асфальту на інший.

Та що найважливіше: ця яма неподалік станції метро — ймовірно, тільки початок великого провалу. Трохи далі на тротуарі біля світлофора на перетині вулиць Васильківської та Ломоносова — ще одне провалля. І таких потенційно небезпечних місць тут неозброєним оком видно чимало. Тутешні мешканці переконані: причина не тільки у поганих мережах. Припускають, що свій внесок у масове просідання зробило і відкриття станції метро «Виставковий центр». Мовляв, від постійного руху поїздів та вібрації не тільки дороги не витримують — стіни у прилеглих будинках починають тріщати...

Проблема, як з’ясувалося, і справді серйозна. І потребує ґрунтовного вивчення. Та не так журналістами, як фахівцями. А то виходить, як у приказці: одне лічимо — інше калічимо. І поки кипить робота над будівництвом нових станцій метро, непогано було б звернути увагу і на вже відкриті: на тротуари, які ведуть до них, дороги. Сподіваємося, наша увага допоможе городянам не тільки прискорити початок ремонтних робіт, а й надихне відповідальних осіб перевірити на міцність усі тротуари та дороги на вулиці. Бо ж не знаю, як мешканцям району, а мені там було некомфортно. Постійно виникала думка: «А що, коли наступного разу асфальт просяде прямо піді мною?»