Олена БОНДАРЕНКО, Партія регіонів:
— Хочу нагадати про найважливіші рішення влади, прийняті останніми днями. Нам є про що сказати. Головна новина: Президент України підписав ухвалені Верховної Радою зміни в бюджет країни. Почалося перетворення системи соціального забезпечення, результати якого відчують мільйони громадян. За два роки напруженої роботи Партія регіонів навела порядок у країні, не тільки зупинивши спад економіки, а й забезпечивши її зростання. Це дало можливість тільки цього року додатково залучити в бюджет більш як 33 мільярди гривень. Левова частка коштів спрямована на підтримку тих, хто найбільше потребує опіки держави, — це пенсіонери, інваліди, ветерани. Трудові пенсії зростуть на 100 гривень і вище. Пенсії колишніх військових збільшаться на 412 гривень, військовим інвалідам — на 479 гривень. Майже удвічі піднімуться виплати інвалідам війни до Дня Перемоги. Виплати малозабезпеченим родинам зростуть на 390 гривень на місяць. За рахунок додаткових коштів у бюджеті буде закуплено 283 тисячі протезів та інвалідних візків. Понад п’ять мільярдів гривень виділяється на потреби регіонів, місцева влада зможе спрямувати їх на підвищення оплати праці бюджетників, а також будівництво шляхів, ремонт комунального господарства, шкіл, доріг. Після відпрацювання зручної для людей, а не клерків процедури відновляться виплати вкладникам колишнього Ощадбанку СРСР. Перші підвищені виплати люди одержать уже в травні.
Арсеній ЯЦЕНЮК, «Наша Україна — Народна самооборона»:
— Виступаю від імені об’єднаної опозиції, яка прийняла рішення на базі політичних партій «Батьківщина», «Фронт змін», «За реформи й порядок», «За Україну», Народний рух України та «Народна самооборона» сформувати єдину об’єднану проукраїнську демократичну опозицію. Висловлюю співчуття Партії регіонів і вітаю мільйони українців, наших політичних соратників, з таким відповідальним рішенням. Уперше за 20 років української політичної історії ми переступили через особисте, ми думаємо про державу, ми думаємо про Україну, про українців, і саме задля цього ми об’єдналися. Проте ніколи протягом останніх 20 років Україна не була так близько до прірви, політичної, соціальної та економічної. Фактично держава зупинилася й опинилась у політичній ізоляції. Нас не підтримують ані у Вашингтоні, ані в Москві, ані в Брюсселі, ані навіть у Пекіні. Основа цього — ув’язнення Ю. Тимошенко і Ю. Луценка, політична й загальна корупція у країні, клани. Загальний борг країни пересягнув 130 мільярдів доларів США, тільки цьогоріч країна зобов’язана виплатити до 10 мільярдів доларів, а за минулий рік влада додатково понабирала кредитів на майже 9 мільярдів доларів. Кожен десятий українець сьогодні не має роботи. Фактично це країна безробітних і бідних. Уперше в Україні знову з’явилися черги, але не біля магазинів, бо українцям немає за що купувати, ці черги з’явилися біля іноземних посольств, тому що українці масово покидають нашу країну. Ми йдемо творити нову Україну.
Петро СИМОНЕНКО, Комуністична партія:
— Для вивчення медичної реформи депутати, члени фракції КПУ, відвідали Вінницьку, Дніпропетровську, Донецьку та ряд інших областей. На нашу думку, всі «реформи» зводяться до таких позицій: 1) різке скорочення фінансування галузі; 2) т. зв. оптимізація, тобто закриття медичних установ і різке зниження рівня медичної допомоги при переведенні від лікарів-фахівців до т. зв. сімейних лікарів. Це, по суті справи, механізм переходу до платної медицини — ось, по суті, справжні цілі й завдання т. зв. реформ.
У результаті безчинства чиновників закриваються лікарні й ФАПи в містах і селах, люди змушені долати десятки кілометрів, щоб одержати спеціалізовану медичну допомогу. В Дніпропетровській області масово закриваються жіночі консультації і стаціонари, закрито студентську лікарню, хоча іногородніх студентів у Дніпропетровську вчиться близько 50 тисяч. У Запорізькій області закрито два відділення в Токмацькій центральній районній лікарні — урології та неврології, жителям пропонують їздити по медичну допомогу в Запоріжжя, це 85 км, або до Василівки, 45 км. Прямого транспортного сполучення немає. Закрито пологове відділення в місті Дніпрорудне. Комуністи ще раз попереджають: такі реформи, по суті, є антинародними. І рекомендують реформаторам досліди проводити на кроликах або мишах, але не на народові України.
Валерій БАРАНОВ, Народна партія:
— Спілкування з бізнесом і владою говорить про те, що проблеми очевидні, і вони мають своє розв’язання, але, на жаль, не вирішуються десятиліттями. Перша причина всіх бід — адміністративна система, яка душить будь-яку справу й породжує корупцію. Система створила умови для відпливу інвестицій і згортання бізнесу. Ми в другій сотні країн, де комфортно працювати. Часткове скорочення кадрів не є адмінреформою, вона повинна спростити управління і ліквідувати вигадані й дублюючі функції. Не кадри потрібно скорочувати, а функції. На жаль, у нас зараз навіть немає концепції такої реформи, а вона має проводитися разом з територіальною. Я одержую сотні скарг від місцевих влади й бізнесу про те, що після освоєння грошей, які виділяємо на соціально-економічний розвиток територій, до підприємців наскочили ВБОЗ, прокуратура, КРУ, СБУ та всі інші силовики і контролери. Процес перевірок відволікає працівників, супроводжується погрозами, зазвичай, з натяками, що все можна влагодити. Постає запитання: навіщо фінансуємо 5—7 структур одночасно, якщо вони виконують ту саму функцію? Для контролю за використанням бюджетних грошей є КРУ й Рахункова палата. Інші повинні приходити тільки за фактом виявлених порушень. Скоротивши армію контролерів, ми звільнимо економіку, заощадимо гроші для соціальних програм.
Володимир КАПЛІЄНКО, «Реформи заради майбутнього»:
— Реформа енергетичного сектору є однією з п’яти пріоритетних реформ, впровадження яких послідовно підтримує депутатська група. Так сталося, що вже 20 років в Україні відсутня щорічна зведена інформація у вигляді так званого енергетичного балансу щодо рівня споживання енергії в державі, як у розрізі регіонів, галузей, так і джерел енергії. Все це призводить до проблематичного і неякісного прогнозування майбутнього розвитку енергетики на всіх її рівнях. Наявні схеми прогнозу попиту на енергію є примітивними, непрозорими та такими, що застосовують принцип, добре відомий зі студентських часів, — стелі або пальцем в небо. Що стало наслідком відмови від практики щорічного формування зведеного енергетичного балансу, який, до речі, існував за часів СРСР. Спроби відновити таку процедуру були у 1996, 2004 та 2010 роках, але до сьогодні не стали панацеєю, бо не мають законодавчої підтримки. А, напевно, ще й політичної волі можновладців, які опікуються цим питанням.