Про це повідомляють у відділі звернень громадян апарату Верховної Ради України. За даними відділу, з початку року у зверненнях громадян було порушено майже 30 тис. питань, які за своїм характером відображали весь спектр внутрішніх економічних, політичних та соціальних проблем держави.
Зокрема, 32,4% парламентської кореспонденції становлять питання фінансової, податкової та митної політики, 30,1% — забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 12,3% — соціального захисту, 4,2% — діяльності Верховної Ради, Президента та Кабінету Міністрів України, 2,4% — житлової політики, по 2,3% -питання праці і заробітної плати, діяльності органів місцевого самоврядування, аграрної політики і земельних відносин, 1,9% — комунального господарства.
У пошті парламенту непоодинокими залишаються заяви і скарги з питань охорони здоров’я — 1,9% від загальної кількості; сім’ї, дітей, молоді, ґендерної рівності, фізичної культури і спорту — 1,7%, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності — 1%.
Протягом першого кварталу 2012 року в пошті парламенту спостерігається значне збільшення кількості звернень громадян, у яких порушуються питання фінансової, податкової та митної політики. Загалом до Верховної Ради України надійшло 9,7 тис. таких листів, що на 2,9 тис. більше, ніж у 2011 році. Як повідомляють у відділі, основною причиною зростання кількості пропозицій, заяв і скарг з цієї тематики були звернення віруючих громадян з вимогою знищити всі їхні персональні дані, які, на їхню думку, незаконно зібрані та зберігаються в державних електронних інформаційних системах та базах даних. Також надходили пропозиції і заяви віруючих щодо необхідності внесення змін до Податкового кодексу, норми якого не зберегли право відмовлятися від ідентифікаційного номера через релігійні переконання.
У січні—березні 2012 року до парламенту надійшло понад 9,0 тис. пропозицій, заяв і скарг з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, що на 2,4 тис. звернень більше, ніж за аналогічний період у 2011 році. Як і раніше, у зверненнях на правоохоронну тематику переважають скарги на неналежну роботу органів прокуратури, суду та міліції. Зокрема, у заявах і скаргах на дії працівників органів прокуратури автори звернень повідомляють про відмову в захисті прав та законних інтересів громадян, ухиляння від здійснення покладених на них обов’язків, особливо якщо справа стосується порушень, вчинених співробітниками правоохоронних органів.
По захист і допомогу до Верховної Ради України упродовж січня-березня 2012 року звернулися 1,3 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 703 дитини війни, 470 ветеранів праці, 373 учасники війни, 291 інвалід Великої Вітчизняної війни, 254 інваліди війни, 168 учасників ліквідації наслідків на Чорнобильській АЕС, 143 учасники бойових дій, 91 багатодітна сім’я, 49 одиноких матерів, 22 матері-героїні, сім осіб, які мають звання Героя України, та понад 25,7 тис. громадян, які не зазначили свій соціальний статус.
З початку року парламентськими комітетами та Спеціальною контрольною комісією з питань приватизації розглянуто 5,8 тис., депутатськими фракціями і групою — 1,9 тис. пропозицій, заяв і скарг. До керівництва парламенту звернулися 569 громадян, з них до Голови Верховної Ради України В. Литвина — 313 осіб.
Згідно із відповідним Розпорядженням Голови Верховної Ради України, у приймальні Верховної Ради відбувався особистий прийом громадян головами, їх заступниками та членами парламентських комітетів, головами та уповноваженими представниками депутатських фракцій (групи). Протягом січня—березня 2012 року було проведено 18 особистих таких прийомів, на яких побували 306 відвідувачів, від них отримано 291 письмове та 46 усних звернень.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій, з початку поточного року до народних депутатів України, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 87,3 тис. виборців; розглянуто 30,3 тис. письмових звернень, проведено 7,6 тис. особистих прийомів та 7,5 тис. зустрічей з виборцями.
Звернення громадян, які надходили до Верховної Ради, розглядалися і надсилалися для вирішення відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування, прокуратури та суду. Пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства вивчалися в парламентських комітетах та депутатських фракціях. Аналітичні матеріали та узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради, передавалися в комітети, депутатські фракції та народним депутатам для використання в законотворчій роботі.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.