Унікальну для Херсонщини операцію з порятунку дельфіна терміново довелося розробляти співробітникам обласного управління з надзвичайних ситуацій. До управління зателефонували мешканці Голопристанського району і повідомили, що у прісноводному Кардашинському лимані гине дельфін.
— Виїхавши на вказане місце, ми й справді побачили чорноморську афаліну — мабуть, у гонитві за косяком риби він заскочив у крихітну затоку площею не більше півтораста квадратних метрів, і сам з мілини вибратися не зміг. Єдиний наш катер був задіяний на гасінні пожежі у плавнях, тому долучитися до рятування «гостя» попросили працівників Держрибінспекції. Двома човнами вони витіснили дорослу особину афаліни з мілководдя на глибину, і «відконвоювали» його аж до Дніпро-Бузького лиману, звідки порятований ссавець уже сам повернувся в море. Вся операція тривала близько двох годин, — повідомив подробиці виконувач обов’язків начальника управління з надзвичайних ситуацій Херсонської облдержадміністрації Григорій Усик.
Науковці зазначають, що зустрічі з дельфінами у пониззі Дніпра тепер не рідкість — їх бачать щороку, і, всупереч обивательським чуткам, коротке перебування у прісній воді афалінам не шкодить. Однак система орієнтування тут у них «збивається»», і тварина може потрапити під гвинт суховантажного судна або засісти на мілині, як це трапилося з «мандрівником» у Кардашинському лимані. Тут допомога людини дельфінові й справді не завадить.
Попливе в Хорватію херсонський док
У Херсоні 11 квітня спустили на воду композитний док вантажопідйомністю 8,5 тисячі тонн, призначений для «сухого» ремонту великих суден. Виготовив його місцевий державний суднобудівний завод «Палада», що залишився єдиним в Україні підприємством подібного профілю, а спроектувало також херсонське конструкторське бюро «Ізумруд». Але у нас док не залишиться: днями його відправлять до компанії-замовника у Хорватію. Це також буде складна операція: річкою велетенський док супроводжуватимуть аж три буксири, а потім більш потужний морський буксир потягне його до хорватського міста Рієка на березі Середземного моря. Подорож з устя Дніпра до Середземномор’я триватиме близько двох з половиною тижнів, зауважують херсонські корабели.
За радянських часів завод «Палада» кожні три роки випускав у середньому по два подібні доки, яких охоче розкуповували морські держави в усьому світі. Але через кризу замовлень на них поменшало: нині підприємство виготовляє по одному доку кожні два роки, заради виживання часом береться за «непрофільні» замовлення і сподівається лише на пожвавлення кон’юнктури на світовому ринку.