Іспанські пристрасті італійською мовою оперного мистецтва великого Верді до самої гальорки наповнили зал Національної опери України ім. Т. Шевченка. Тут днями давали прем’єру «Дона Карлоса». Театр під керівництвом нового головного режисера Анатолія Солов’яненка продемонстрував перехід від традиційної оперної статичності до яскравого і драматично наповненого дійства.

— Постановку опери Джузеппе Верді «Дон Карлос» 2012 року можна вважати наймасштабнішою за історію незалежності нашої країни, — каже головний режисер театру і режисер-постановник опери Анатолій Солов’яненко. — У роботі над цим твором не було місця мінімалізму або антрепризним вільностям. Але, незважаючи на глибоку історію твору та його класичне прочитання, ми, як сучасний театр, вважаємо за необхідне створення видовищних вистав. Для мене, як головного режисера, важливе створення «живого» театру — тобто театру емоцій, пристрасті й переживання, яскравої драматичної дії в поєднанні з точним виконанням складних вокальних партій.

«Дон Карлос» — це класична опера італійського композитора Дж. Верді. Історія Іспанії XVІ століття, в оперному виконанні, яка в оригінальному прочитанні має п’ять актів і триває чотири години. Проте сьогодні цей твір у повному форматі не дає жодна світова оперна сцена. Київська постановка здійснена в трьох актах. За словами Анатолія Солов’яненка, вперше в постановці було використано новітні сучасні технічні й технологічні методи. На сцені задіяно близько 200 артистів, спеціально пошито 420 костюмів, опера виконується мовою оригіналу. На спеціальному табло на сцені паралельно йдуть українські субтитри.

— Ця постановка свідчить про наш високий художній рівень, — уважає генеральний директор театру Петро Чуприна. — Цей твір називають одним із найскладніших для виконання.

Постановка багата й за візуальною картинкою, і за звучанням. На тлі любовних страждань Дона Карлоса (Сергій Пащук) і морально-етичних його мачухи Єлизавети (Вікторія Ченська), яким намагається допомогти шляхетний Ді Поза (Геннадій Ващенко), Великий Інквізитор (Тарас Штонда) править бал у католицькій Іспанії і тяжіє над королем Філіпом II (Сергій Мегера).

— Це справді масштабна дія світового рівня, що вражає високою майстерністю всіх, хто задіяний у спектаклі — від режисера-постановника Анатолія Солов’яненка до художника по костюмах Марії Летвитської, від хормейстера Богдана Пліша до виконавців провідних партій, — зазначила віце-прем’єр-міністр з гуманітарних питань Раїса Богатирьова, побувавши на прем’єрі опери «Дон Карлос».