Уже понад два місяці вулицями Полтави курсує один тролейбус — з вигляду як новий, але дещо «застарілого» дизайну. Насправді він відреставрований. А днями у цього тролейбуса з’явився ще один «побратим». Обидва транспортні засоби отримали друге народження в депо комунального підприємства «Полтаваелектроавто-транс», де створено спеціальну бригаду з реставрації рухомого складу. З першою машиною фахівці впоралися за півтора місяця, а от другу здали в експлуатації вже швидше. Не планують збавляти темпів і надалі.
Ще наприкінці 2011 року сесія Полтавської міської ради погодилася профінансувати роботи з відновлення електро-
транспорту на суму понад мільйон гривень. У той час, як вартість нового сучасного тролейбуса становить майже два мільйони гривень, капітальний ремонт старіших транспортних засобів коштує вдесятеро дешевше. Тож в економному режимі на вулиці міста один за одним виїжджатимуть майже нові тролейбуси, і до кінця травня, окрім двох згаданих, з ремонтних майстерень депо має вийти ще три одиниці транспорту. Але і це ще не все, запевнив заступник директора «Полтаваелектроавтотрансу» Петро Карпенко.
— Загалом до кінця цього року плануємо відновити, крім уже готових, ще вісім тролейбусів. На перший погляд, це не так просто, але маємо професійну, кваліфіковану бригаду фахівців із великим досвідом роботи. Були певні проблеми з тендерами, де не все виписано в законодавчій частині, але можу запевнити, що необхідні на часі деталі закуплено, а отже, робочий процес триває нормально.
Тролейбуси постійно перебувають в агресивному середовищі, в дощ і сльоту на міських вулицях (узимку — ще й притрушених піщано-соляною сумішшю). Тож за 13—14 років експлуатації на днищах машин не залишається живого місця, тому раму транспортного засобу фактично зварюють заново, послуговуючись схемою заводської моделі. На нові замінюють зовнішню та внутрішню обшивки, сидіння, покриття підлоги тощо. Ремонтники «перебирають» усі електромеханізми та складають їх заново, замінюючи відпрацьовані деталі.
Міський голова Полтави Олександр Мамай задоволений роботою тролейбусників.
— Містом уже їздить десяток нових заводських тролейбусів, а ще стільки ж відреставруємо до кінця року власними силами. Отже, проблему електротранспорту в Полтаві розв’яжемо принаймні на десятиліття. Оскільки в нас понад третина мешканців міста належать до соціально незахищених категорій, електротранспорт має задовольнити передусім їхні потреби.
Зважаючи на те, що ремонт від початку і до кінця полтавці роблять самотужки, він і обходиться порівняно недорого. Тож Олександр Мамай припустив: щойно відремонтують останній полтавський тролейбус, можна братися за замовлення з інших міст. Це під силу фаховій команді, яка добряче «набила руку» на ремонті місцевих машин, а підприємство матиме змогу заробити додаткову копійку.
До речі, окрім практичного, зміниться й естетичний підхід до міського електротранспорту. Лише «пілотний» відремонтований тролейбус пофарбували у фабричні кольори «ПМЗ» — сині смуги на білому тлі, а от решта транспортних засобів будуть сонячні — їх фарбуватимуть у жовтий колір, як у новеньких «Богданів».
Полтава.
Фото Євгена АСАУЛЕНКА.