Що б нового одягнути? Таким запитанням переймається кожен, коли теплі светри, дублянки та шуби стають неактуальними. Поки ви готуєтеся до походу по магазинах, ми розповімо, що цією весною і літом буде модним і кому це по кишені.

 

Дизайнери пропонують джаз у стилі 20-х

Провідні модельєри світу моди на початку березня у Лондоні, Парижі, Мілані та Нью-Йорку показали свої весняно-літні колекції. Переглянувши всі ці покази, вкотре розумієш, що мода — поняття широке. Кожен модельєр по-своєму бачить весну-2012, і сказати однозначно, що у цьому сезоні модно носити міні-спідниці чи сукні-футляри, не можна. Але певні тенденції все-таки простежуються. Якщо хочете бути, як нині кажуть, у тренді, озбройтесь одягом у стилі «Голівуд 20-х років». Бренди «Ральф Лорен», «Етро», «Гуччі», «Марні», «Хлое» та «Маршеза» одноголосно передрікають повернення Н-подібних суконь, блузок із заниженою талією, стильних маленьких капелюшків та відповідних аксесуарів, туфель на високих широких підборах.

Така увага до одягу майже сторічної давності не випадкова. По-перше, на початку цього року шалений успіх мав французький фільм «Артист». Раніше, нікому й на думку не могло спасти, що в епоху кінофільмів, знятих у технології 3D з використанням неймовірних спецефектів, на які витрачаються мільйони доларів, когось зацікавить чорно-біле та ще й німе кіно про долю актора, який втратив популярність. П’ять цьогорічних «Оскарів» «Артиста» та його успіх у прокаті означають, що глядач чекає не лише яскравих видовищ. Друге джерело натхнення дизайнерів — роман Френсіса Скотта Фіцджеральда «Великий Гетсбі», нову екранізацію якого представить цього року режисер Баз Лурман. В очікуванні нової стрічки про 20-ті роки минулого сторіччя бомонд масово перечитав роман, і це не могло не відобразитися на подіумах.

Однак любителям гламуру та спортивного одягу не варто почуватися меншовартісними. Доми «Кензо», «Александр Вонг» та «Лакост» постаралися догодити прихильникам активного способу життя. Що ж стосується кольорів, то наймоднішими стануть помаранчевий та синій. Причому синій колір стане популярним у контексті морської тематики. За це слід подякувати Донателлі Версаче, яка жінок цієї весни бачить у вигляді володарів океанічних глибин: русалок, морських зірок та дивовижних риб.

Цікаво все це подивитися та про все це почитати. Але що нам пропонують наші магазини? Я, приміром, за новою блузкою точно не звернуся до Донателли Версаче.

«Нє, ну шо вам не нравиться, я не понімаю!»

Полювання за весняним одягом я почала з одного зі столичних торговельних центрів. Обійшовши з десяток бутіків, не знайшла навіть натяку на моду двадцятих чи «морепродуктну» тематику. Проте виявила, що зараз, незважаючи на те, що сезон не знижковий, всі модні столичні магазини намагаються будь-якою ціною розпродати старі колекції. Блузки та спідниці продають за 100—300 гривень. Не у тренді, зате дешево та відносно якісно. Газетна стаття не передбачає згадувань марок, які нині сплавляють задешево старий товар (це може бути розціненим як реклама), але затяті шопоголіки, гадаю, мій натяк зрозуміли.

Тож те, що модно у світі, нас поки не стосується. 

Як показує практика, до наших прилавків модні тренди «доходять» через два-три сезони. Нині магазини активно пропонують джинси та штани червоного кольору, які були у моді в Парижі минулого літа. 

А зараз наші продавці передрікають повернення популярності плісированих спідниць та суконь. Ціни на них дуже високі — від 900 гривень до 1800. Тож якщо у вашому гардеробі з початку 90-х завалялась «плісерівка», то саме час струсити з неї пил.

Що ж стосується нових колекцій, то залежно від марки, ціни тут стартують від 120 гривень — за шалик, 400 гривень за блузку, 500 — за спідницю та штани, 700 — за весінній плащ. Деякі дорогі марки за обнови просять від 1200 гривень, а особливо дорогі — взагалі не вказують ціни на сукнях (певно, аби не відлякувати клієнтів, або щоб ті не сплутали ціну з номером телефону).

Пропозиції торгового центру цікаво порівняти зі столичними базарами. З’ясувалося, ціни у магазинах не набагато дорожчі за базарні. Проте якість вуличної продукції значно нижча, як і якість обслуговування.

Найходовіший тут товар — гольфи найрізноманітніших кольорів та джинси. Гольфи продають за 100 гривень. Ніби, і класично, і гарно, і ціна не кусається. Але одного разу я спокусилася на приманку й придбала цей «товар», про що пошкодувала після першого ж прання. Гольф розлізся і тепер більше нагадує сукню. До речі, базарні сукні ціною мало відрізняються від магазинних. Ті само 300—600 гривень. Але вони, певно, підійдуть тим, хто любить мати на поясі чи принтом на тканині написи типу «Guccі», «YSL», «Vаlentіno» чи «Loіs Vіtton».

Ще один популярний базарний товар — кофти сумнівного кольору та якості, за які правлять від 200 гривень. Особливо мене вразила одна — рожева з неймовірно великою квіткою а-ля трояндочка.

— Скільки така коштує? — запитую продавця. — 250, за двісті віддам, — одразу почала торг продавчиня, але побачивши, що я збираюся йти далі, незадоволено заявила (мовою оригіналу), — Нє, ну шо вам не нравиться, дєвушка, я не понімаю! Я ж 50 гривень скинула, купуйте давайте. Квітку от можна відстебнути, — і на моїх очах вона почала віддирати квітку від жахливої кофтини. Я, чесно, злякалась, що зараз мене примусять купити цю річ, тому чимдуж подалася далі.

Висновок з цієї історії — купувати слід якісні речі в магазинах. Проте прекрасно розумію, що для багатьох наших родин витратити більше тисячі гривень (плащ, блузка/сорочка, спідниця/штани) на кожного для весняного гардеробу — це непідйомна сума. 

Ось і доводиться ходити у старому, а нове купувати у таких ось продавщиць. Результат бачимо на вулицях. Якщо молодь ще хоч якось намагається одягатися стильно та яскраво (як їм це вдається — тема іншого репортажу), то з віком наші люди взагалі перестають за собою дивитися, і плащ-намет у жінок та сірий світерок з геометричним візерунком у чоловіків стають уже не частиною їхнього гардеробу, а складовою життя.

Фото Сергія АНІЩЕНКА (Укрінформ),  

фотоетюди Анастасії СИРОТКІНОЇ.

Голівудська класика на українському тижні моди.

Молодь ще хоч якось намагається одягатися стильно та яскраво.

 

Ринок у селищі Мілове у Луганській області.