В Україні розпочинається новий туристичний сезон. Учора проблеми, пов’язані з відпочинком і прийомом гостей на Євро-2012, обговорювали у Києві під час круглого столу бізнесмени, задіяні у цій сфері, представники центральної влади та регіонів: Криму і Закарпаття.
Непорозуміння почалися відразу. Підбиваючи підсумки останніх великих туристичних виставок, начальник управління з питань європейської інтеграції та туризму і курортів Закарпатської ОДА Олександр Марченко зазначив, що на цих форумах були дуже широко представлені зарубіжні країни, проте лише з десяток українських областей змогли презентувати свої туристичні принади. «Пріоритетом має бути в’їзний і внутрішній туризм. А ми працюємо на виїзд», — підсумував Олександр Марченко. Віце-президент Асоціації лідерів турбізнесу Олександр Новіковський з ним категорично не погодився. За його словами, 55 процентів коштів, які платять наші курортники, щоб відпочити закордоном, залишаються в Україні. Це оплата транспортних послуг, роботи нашого персоналу. Крім того, чи можуть наші готелі запропонувати своїм гостям європейський рівень послуг, риторично запитав пан Новіковський.
Утім, гендиректор видавничої групи «Наш продукт» Олександр Драников переконаний, що нині у західній пресі проти України розгорнуто цілу інформаційну кампанію, щоб знеохотити вболівальників їхати на Євро-2012. Як приклад він навів публікацію флагмана британської жовтої преси газети «Сан» про те, що ледь не всі українські повії хворі на СНІД. «Дойче велле» розповідає про захмарно дорогі українські готелі порівняно з польськими. А держава, тим часом, не поспішає реагувати на такі атаки.
Проте у цього питання є й інший бік. Автор цих рядків, часто подорожуючи, про сервіс в українських готелях знає не зі статей газет «Сан» і «Дойче велле». Так, в Ужгороді одного разу я отримала ключі від номера, не прибраного після попереднього гостя. В Одесі дізналася про існування номерів без вікон. А іншого разу, приїхавши о другій ночі до Південної Пальміри, з’ясувала, що бронювання номеру без попередження скасовано. Одне слово, власникам готелів слід замислитися над рівнем наданих послуг перед тим, як з думкою про Євро підвищувати на них ціни. Тоді й антиукраїнських кампаній у західній пресі поменшає, і кількість відвідувачів зросте.