За кілька днів до 8 Березня Донецький національний академічний український музично-драматичний театр запросив журналістів на закритий показ святкового концерту. 

 

Судячи з усього, концерт стане репертуарною одиницею. У цієї музичної версії свята є очевидні переваги перед іншими. Найперше — виразний вишуканий стиль і відчуття міри. Програма не вирує візуальними ефектами і не має тієї простодушної широти, що властива традиційним шоу і видовищам. Навпаки, все витримано так, що мимоволі згадуєш про одну важливу річ, — у театрі слід дотримуватись дрес-коду.

Постановники прибрали з концерту все зайве. Ніяких квіткових вісімок, різнобарвних костюмів, взагалі — ніяких кольорів і декорацій. Затемнена глибока сцена і кілька світлових штрихів. Спеціальне покриття для підлоги і велика люстра зі срібних куль мають відбивати світло і створюватимуть ефект яскравості. Саме такої атмосфери, за задумом художника-постановника Володимира Медвідя, вимагає цьогорічне святкове ревю під назвою «Естрадний феєрверк». Хіба що контрасту додають великі білі сходи, розташовані праворуч десь біля задника. В одній тональності з убранням сцени і одяг артистів, вони у строгому чорному. 

Білий колір з’являється в окремих номерах. На додаток — кілька вкраплень червоного, то у вигляді циганських спідниць, то в кольорі жилетки чоловічого костюма, то на взутті виконавців грецького танцю. 

Сам диригент оркестру в другому акті змінює благородний чорний фрак на білосніжний. Така чорно-біла гра асоціюється з шахами, де окрім емоцій, потрібні думки і включення в дію. Ще трохи — і почнеш звертатися до присутніх «пані» та «панове». Тим більше, цього вимагає високий рівень виконання артистів, їм хочеться відповісти чимось таким самим.

В програмі більше двадцяти чотирьох номерів, хоч зазначено саме стільки, та деякі з них багатоскладові. 

У музичній фантазії «Від Карпат до...», приміром, зайняті всі учасники ревю. Панівна ж роль на сцені належить естрадно-симфонічному оркестру театру, він займає її майже всю. Править балом музичний керівник, диригент-постановник свята — заслужений діяч мистецтв України Євген Кулаков. Окрім диригування, він устигає «поспілкуватися» чи не з кожним, хто виходить на сцену. Заграє з циганами, роздає усмішки, пританцьовує, підморгує дамам... В такому ігровому діалозі рухається вся дія. До того ж у концерті представлена ціла галерея голосів, танці різних народів і кілька мов виконання —англійська, італійська, іспанська... Своєрідною екзотикою приправив колекцію Рустам Халілов, артист оркестру (скрипка), що співав кримськотатарською мовою.

Окремо на авансцені з’являються скрипки, труби, далі — російські «непідшиті валянки» під баян. Не забули і про підростаюче покоління: діти артистів, такий собі оркестрик у мініатюрі, вразили ще на початку концерту.

Участь у феєрверку беруть заслужений артист України Володимир Квасниця (володар І премії ХХ Міжнародного фестивалю «Слов’янський базар»), Любов Доброноженко (лауреат конкурсу імені Монсеррат Кабальє в Барселоні), Дмитро Федоров, Дмитро Нартов та багато інших виконавців під керівництвом головного хормейстера театру, заслуженого діяча мистецтв України Тетяни Пащук, а також шоу-балет під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України Василя Маслія.

Знаком оклику стане передостання пісня «Adagіo», яку співають чоловіки — кращі виконавці театру, у чотири голоси. Поміж інших лунають «Арія містера Ікс», «Nіght and Day», «La Spagnola», «Sempre lіbera», «Can’t Take My Eyes off You», «Bolero dі Elena», «Серденько моє» та багато іншого.

 

Донецьк.

 

Юлія Бушуєва, Олена Кошельова, Оксана Сабаєва у виставі «Естрадний феєрверк».

 Фото В'ячеслава Пащука.