Минулого тижня Алушту відвідала комісія Міністерства регіонального розвитку та будівництва України і Міністерства регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим. Комісію було створено за дорученням Прем’єр-міністра України Миколи Азарова як реакцію на скаргу, що пролунала в ефірі програми «Шустер LІVE». Зокрема, в ефірі зазначалося, що в Алушті тарифи на послуги водопостачання необґрунтовано завищені. Причому під час програми також вказувалося, що місцева влада, ідучи на повідку у комунальних і інших організацій, поводить себе некоректно стосовно жителів. Метою приїзду делегації й стала спроба розібратися у нібито необґрунтовано завищених тарифах на послуги водопостачання в курортному місті й приведення їх до норми.

Комісія не виявила порушень у формулюванні та сумах тарифів ні на комунальні послуги, ні на забезпечення споживачів газом, а також у процедурі їх погодження виконавчим комітетом. Крім того, члени комісії повністю погодилися, що тариф на воду в Алушті прийнятий з мінімальною рентабельністю та економічно обґрунтований.

Коментуючи підсумки роботи комісії, міський голова Алушти Станіслав Колот відзначив, що рішення про прийняття тарифу на водопостачання та водовідведення  об’єктивне. «Ми ніяк не прагнемо того, щоб тариф підвищувати чи йти на повідку в постачальників послуг, бо нам, таким чином, доведеться більше віддавати зі свого бюджету, покриваючи різницю в тарифі для населення», — розповів Станіслав Колот кореспонденту «Голосу України».

Щоб не було питань

Для того щоб надалі з боку населення не було скарг на необґрунтованість прийнятих житлово-комунальних тарифів, члени комісії порадили керівництву міста розширити інформаційну роботу з населенням у сфері роз’яснення людям складових комунальних та інших тарифів. Влада Алушти пропозицію прийняла й пообіцяла городянам надати повну інформацію про економічні складові тарифів, про діяльність підприємств, які забезпечують жителів регіону послугами, а також «розкласти по поличках» весь складний процес забезпечення водою.

«Справді, не можна не погодитися з тим, що будь-які тарифи потрібно робити прозорішими та зрозумілішими для людей», — пояснив Станіслав Колот. Міський голова додав, що в цьому питанні може допомогти об’ємна інформаційна кампанія, у тому числі через засоби масової інформації, що включає в себе телевізійні програми та ролики. Наприклад, про те, як працює система водопостачання та водовідведення міста. «Щоб люди розуміли, що це не просто вода з гір тече прямо в їхні квартири, а бачили, що це дуже складний комплекс, в якому задіяні й великі об’єкти із чималим енергоспоживанням, й інші об’єкти та комплекси — системи очищення води, очищення стоків тощо. Це все потребує значних видатків», — наголосив Станіслав Колот.

При цьому Станіслав Колот розповів, що нині у регіоні існує ефективна система водопостачання, що дає змогу не тільки забезпечувати місто й більшість прилеглих сіл водою належної якості, а й добре очищати стоки. Але, за словами міського голови, система водопостачання та водовідведення потребує постійної модернізації та вдосконалювання, тому не варто зупинятися на досягнутому. «Якщо в цій сфері нічого не робити, не поліпшувати й — отже, не змінювати тарифи, то можна домогтися того, що ця система зовсім не працюватиме», — зазначив Станіслав Колот. І додав, що будь-який тариф, у тому числі й на воду, багато в чому не залежить від підприємства, а залежить від вартості електроенергії, палива, розміру заробітної плати, зростання вартості яких і спричинює збільшення тарифу.

Крим.