Майже чотири десятки причалів після поділу між Україною й Росією Чорноморського флоту, як то кажуть, зависли в повітрі. І хоча під час підписання домовленостей про поділ флоту вони не ввійшли в перелік так званої Великої угоди, але Чорноморський флот Російської Федерації не дозволяв їх використовувати для потреб міста. За традицією майно вважалося власністю ЧФ РФ.
На проблему увагу журналістів і громадськості під час відвідин Севастопольського морського торговельного порту звернув перший заступник голови міськдержадміністрації Сергій Савенков:
— Ми почали інвентаризацію й нещодавно з’ясували, що тридцять вісім причалів не ввійшли до міжурядової угоди, проте використовуються російськими моряками. Тому нині порушується питання про те, що потрібно їх або повернути місту, або надавати за них якусь компенсацію. Історично склалося так, що більш як 50 відсотків причальних стінок займає Чорноморський флот Російської Федерації, а деякі причали й території не завантажені й не використовуються так, як мають.
Жодних односторонніх заходів ми не вживатимемо. Рішення про використання цих причалів і територій, звичайно, має бути ухвалено на рівні керівництва двох країн. Росія в пріоритеті — їй пропонують освоювати ці території, вкладати в них гроші для того, щоб місто й порт розвивалися не тільки у військовому напрямку.
Начальник севастопольського морського торговельного порту Сергій Тараканов у свою чергу заявив журналістам, що морський вокзал «командує» тільки двома сотнями метрів причалів, а тому не може приймати трьохсотметрові круїзні лайнери: «Щоб приймати судна завдовжки близько трьохсот метрів, потрібно зайти на територію Мінної стінки, де базується російський ЧФ».
Різниця між правовим і фактичним станом справ із причалами спричиняє парадоксальні ситуації. «Причал на Радіогірці належить Чорноморському флоту, але використовує його приватне підприємство «Болівар». Ми готові відремонтувати причал, але не маємо права вкладати гроші. Таких прикладів багато: причали на Троїцькій, на Північній стороні й у Балаклаві росіяни не використовують роками, але вважається, що вони належать Чорноморському флоту», — деталізував С. Тараканов.