Кияни заборгували за світло 107,8 млн. гривень. «Лише за січень рівень заборгованості за спожиту електроенергію збільшився на 1,5 млн. гривень», — повідомив на вчорашній прес-конференції заступник директора СВП «Енергозбут» ПАТ «Київенерго» зі збуту електроенергії побутовим споживачам Віктор Мельников.
У період значного зниження температури зростання споживання електроенергії становило 30—40 відсотків, адже при мінус 25 градусів киянам доводилося масово включати обігрівачі. Але за комфорт розрахувалися не всі.
«Найпопулярніша» сума боргу — 200 гривень», — каже Віктор Мельников. Водночас майже 9 тисяч людей заборгували за світло понад тисячу гривень (на брата). До особливо ощадливих компанія змушена застосовувати репресивні заходи, і найефективніший з них — відключення боржників.
— У лютому ми відключили 3,5 тисячі побутових споживачів, — підсумував Віктор Мельников. — А в середньому від’єднуємо щомісяця по 2,5 тисячі боржників.
Темрява загрожує не тільки рекордсменам, а й скромним неплатникам. Якщо заборгуєте до 200 гривень, «Київенерго» надішле вам повідомлення з проханням погасити недоїмку. Якщо після цього протягом трьох місяців не розрахуєтеся з енергопостачальною компанією й накопичуватимете борги, — готуйтеся коротати вечори при свічках...
— Якщо споживач одержав повідомлення про борги перед «Київенерго» і не згодний з виставленою сумою, він має звернутися до нас, щоб провести звірку. Здійснити це можна в наших відділеннях у всіх районах міста, — пояснює Віктор Мельников. — Крім того, можна провести дистанційну звірку — через сайт «Київенерго».
До малозабезпечених громадян енергетики обіцяють бути поблажливими. Борги не пробачать, але можуть реструктуризувати на 6 місяців. Долю злісних неплатників, які самовільно під’єднаються до мережі, вирішуватиме Феміда. Торік у Києві до судів подали позови приблизно проти трьох тисяч боржників і порушників правил користування електроенергією.
Тим часом самих споживачів хвилює інше питання: чи якісну послугу їм надають енергетики? Чому через перепади напруги в мережі завчасно відправляють на смітник електричні лампочки й «горить» побутова техніка? Віктор Мельников не заперечував наявність скарг. І нагадав, що найчастіше проблема полягає в зношеності внутрішньобудинкових мереж, які перебувають на балансі ЖЕКів, і в якості їх обслуговування.
Мал. Костянтина КАЗАНЧЕВА.