Протягом 2011 року до Верховної Ради України надійшло 98,3 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян з усіх регіонів України.
Про це повідомляє Відділ з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України.
Як свідчить аналіз парламентської пошти, у 2011 р., порівняно з попереднім роком,  на 2,6 тис. зросла кількість звернень, присвячених соціальним проблемам. Загалом минулого року їх отримано майже 16 тис.
Працівники відділу пов’язують збільшення кількості звернень з питань соціального захисту насамперед із внесенням Кабінетом Міністрів на розгляд Верховної Ради законопроекту «Про гарантії держави щодо виконання рішень суду», яким передбачалося скасувати законодавче визначення обсягів соціальних гарантій працівникам міліції, прокуратури, особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранам війни та праці, дітям війни.
Водночас, у листах на соціальну тематику дописувачі продовжували наголошувати на нерозв’язаних проблемах у соціальній сфері. Зокрема, під час обговорення запропонованої урядом пенсійної реформи до парламенту надходили численні заяви та скарги щодо ліквідації «зрівнялівки» в пенсійному забезпеченні, порушень під час призначення та здійснення перерахунків пенсій, забезпечення належного рівня соціального захисту громадян похилого віку.
Загалом у 2011 році у зверненнях громадян було порушено 99,6 тис. питань, які за своїм характером відображали весь спектр внутрішніх економічних та політичних проблем держави. Зокрема, 34% парламентської кореспонденції становили питання дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 22,5% — фінансової, податкової та митної політики, 16% — соціального захисту, 4,4% — діяльності Верховної Ради, Президента України та Кабінету Міністрів України, 2,7% — житлової політики.
Протягом минулого року до Верховної Ради надійшло 34,4 тис. листів з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. Серед них особливою гостротою вирізнялися скарги на дії суддів, працівників прокуратури, міліції та ДАІ.
У тематичній структурі звернень громадян значне місце посідають питання фінансової, податкової та митної політики. Таких заяв протягом минулого року надійшло 22,5 тис. Значну частину з них становлять пропозиції і заяви віруючих громадян щодо необхідності внесення змін до Податкового кодексу України, норми якого не зберегли право відмовлятися від ідентифікаційного номера через релігійні переконання.
У парламентській пошті залишаються актуальними питання комунального господарства, охорони здоров’я, праці і заробітної плати, аграрної політики і земельних відносин — по 2,4% від загальної кількості парламентської кореспонденції, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою — 1,3%, екології та природних ресурсів — 1,1%, діяльності органів місцевого самоврядування, освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності — по 1,0%, діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва — по 0,9 %.
По захист і допомогу до Верховної Ради у 2011 році звернулися 5,7 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 3,3 тис. — дітей війни, 1,94 тис. — осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, 1,9 тис. — ветеранів праці, 1,7 тис. — учасників війни, 1,5 тис. — інвалідів Великої Вітчизняної війни, 1,4 тис. — учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, 1,2 тис. — інвалідів війни, 625 — учасників бойових дій, 500 — багатодітних сімей, 211 — одиноких матерів, 66 — матерів-героїнь, 59 — дітей-інвалідів, 14 — осіб, які мають почесне звання Героя України.
Протягом минулого року комітетами Верховної Ради та Спеціальною контрольною комісією з питань приватизації розглянуто майже 22 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, депутатськими фракціями (групою) — понад 5 тис. У структурних підрозділах Апарату Верховної Ради України опрацьовано 71,2 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, з яких 67,2 тис. — у Відділі з питань звернень громадян.
За статистичними даними, наданими секретаріатами депутатських фракцій, протягом 2011 року до народних депутатів України, їхніх помічників-консультантів звернулися 297,1 тис. виборців. Парламентаріями розглянуто 113,2 тис. письмових звернень, проведено 24,5 тис. особистих прийомів та 20,9 тис. зустрічей з виборцями.
Звернення громадян, які надходили до Верховної Ради, розглядалися і надсилалися для вирішення відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування, прокуратури та суду. Пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства вивчалися в парламентських комітетах та депутатських фракціях. Аналітичні матеріали і узагальнення доповідалися керівництву Верховної Ради, передавалися в комітети, депутатські фракції та народним депутатам для використання в законотворчій роботі.
Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України.