Сьогодні у Вінниці припинять рух 80% маршруток. Ініційована міською владою реформа примусить пасажирів пересісти в комунальний транспорт.
— Якщо зберегти все, як було раніше, то приблизно через п’ять років у місті не стане муніципального транспорту, а громада опиниться заручником маршрутників, які диктуватимуть свої умови і вартість перевезень, — пояснює міський голова Вінниці Володимир Гройсман.
Термін більшості угод з перевізниками закінчився 22 лютого, це й стало відправною точкою для запровадження реформи. Нова схема до травня діятиме в тестовому режимі. «Кожен з пасажирів протягом цього часу може висловити свої зауваження і пропозиції, — наголошує міський голова Вінниці, — і ми врахуємо їх...».
У Вінниці повністю оновили і збільшили парк трамвайних вагонів, придбали п’ять нових тролейбусів, десять (із сорока запланованих) автобусів. «На трамвайних і тролейбусних маршрутах додаємо по десять додаткових одиниць транспорту, — каже начальник комунального підприємства «Трамвайно-тролейбусне управління» Володимир Бугайчук. — Збільшуємо в одній ланці до двох-трьох кількість трамвайних вагонів».
Муніципальний транспорт уже декілька днів курсує за новим графіком — з 5.30 ранку до 24-ї години. Запроваджено «комбіновані» проїзні квитки на різні види транспорту, здешевлено їх вартість для пільговиків.
Маршрутникам також запропонували долучитися до участі в реформі за умови інтеграції в єдину систему перевезень, тобто працювати у трамвайно-тролейбусному управлінні. 250 перевізників погодилися на таку пропозицію.
За словами представників міської влади, найбільший спротив реформі чинять посередники. Не маючи власних транспортних засобів, вони свого часу зуміли вибити ліцензії на перевезення, продали їх іншим і отримували за це щомісячну платню.
Вінниця.