Міністерство культури України запроваджує електронні квитки. З 8 лютого у три національні театри: опери і балету імені Т. Шевченка, російської драми імені Лесі Українки та драматичний імені Івана Франка — квитки можна буде придбати не лише в касах, а й через Інтернет. 

Експеримент запроваджують у рамках підготовки до Євро-2012. Він триватиме півроку, а якщо виявиться вдалим, така практика стане традиційною. Ініціатори проекту вважають, що це створить зручніші умови не лише для іноземних гостей, яких, за прогнозами експертів, у червні буде більше мільйона, а й для самих киян.

Чи справді це додасть зручності, і як усе відбуватиметься на практиці? Щоб це зрозуміти, ми прийшли до театру імені Лесі Українки. Заступник генерального директора з роботи з глядачами Валентин Макаренко завів нас у приміщення, відведене під касу. Серед найнеобхідніших предметів інтер’єру — невисока шафка з відкритими нішами. На кожній полиці лежать папки з білетами на всі репертуарні спектаклі. Раніше доводилося йти до театру і замовляти квитки на певну дату. Касир прямувала до шафи і, якщо у папці цієї постановки були квитки,  пропонувала їх. Тепер схема дещо зміниться.

— Не виходячи з дому, ви матимете змогу зайти на сайт театру, там придбати квиток і роздрукувати його вдома на принтері, — говорить генеральний директор Національного драматичного театру імені І. Франка Михайло Захаревич.

Квитки, які продаватимуться в касах, так само друкуватимуть з комп’ютера. На кожному буде персональний штрих-код. При вході білетер за допомогою невеличкого сканера перевірятиме ваш квиток, а техніка виявлятиме підробку. Хоча, як зазначив Михайло Захаревич, фальсифікувати їх буде складно — перш за все, через персональний штрих-код.

Тож старенька шафка з папками зовсім скоро зникне з тісної кімнатки касира. Як нам повідомив головний адміністратор київської опери Володимир Миколайович Гребініченко, технічне і фінансове забезпечення проекту бере на себе компанія «Фронт Менеджер». Вона встановлює комп’ютери і сканери в усіх передбачених програмою театрах. Видатки фірми компенсуватимуть за рахунок відсотків з продажу квитків (це близько 3 %). Приємно, що на їх ціні це жодним чином не позначиться.

Така прогресивна форма продажу давно прижилася в Європі, використовується вона і в сусідній Росії.

Колаж Олексія КУСТОВСЬКОГО.