З великим інтересом читаю матеріали, що друкуються в рамках акції «Урок фізкультури чи фізичне безкультур’я?». Дискусія спонукала мене висловити і своє бачення однієї з багатьох проблем шкільного життя.

До уваги уряду: дещо про реабілітацію

Ми, вчителі фізкультури загальноосвітніх шкіл, працюємо не лише з обдарованими дітьми, як, скажімо, у ДЮСШ. Серед 25—28 учнів класу, як правило, є і обдаровані діти, і не зовсім. Є 3—5 хлопців і дівчат, котрі за станом здоров’я входять до спеціальної медичної групи, 4—5 — до підготовчої. Отож майже третина класу потребують особливої уваги фізрука.

Встановлювати то він встановлює, однак з тими учнями слід займатися, вони повинні бути під постійним лікарсько-педагогічним контролем.

30 грудня 2011 року газета опублікувала статтю Юрія Поволоцького «Учитель зобов’язаний мати два дипломи». Ідеться про педагогічну та медичну освіту. «Тоді він зможе грамотно розділити клас на групи й успішно працювати з ними», — зазначає наставник.

Вважаю, пропозиція цікава, але не реальна. Інша річ, щоб фізрук мав глибші знання медичного профілю. А для цього достатньо внести корективи в програму навчання спеціалістів фізкультури.

Моя пропозиція дещо інша — випускників медичних коледжів слід активно залучати до проведення занять з учнями підготовчої та спеціальної медичної груп.

Навчальною програмою «Фізична культура для спеціальної медичної групи (5—9 клас)» передбачено, що учні спеціальної медичної групи повинні займатися обов’язково на загальних уроках фізичної культури. Вони беруть участь у підготовчій та заключній частинах уроків, а при стійкому поліпшенні здоров’я виконують елементи рухів основної частини зі значним зниженням фізичних навантажень...

Ось тут і потрібні молодші медичні спеціалісти, які, пройшовши поглиблений курс з педагогіки, могли б отримати кваліфікацію з проблем фізичної реабілітації та працювати з дітьми названих груп. А вчитель тим часом ефективніше працював би зі здоровими дітьми.

Ця проблема виходить за рамки вузької освітянської, тому що здоров’я дітей — проблема загальнодержавна. Гадаю, вона заслуговує уваги фахівців Міністерства освіти та науки, молоді та спорту, Міністерства охорони здоров’я та уряду.

М. Гончарук,учитель фізкультури ЗОШ №5.

Дубно

Рівненської області.