На перегоні Скрябівка—Боромля Тростянецького району минулої суботи разом з локомотивом з рейок зійшли 27 вагонів, завантажених продовольством, будівельними матеріалами, дизпаливом та небезпечними хімікатами. Правоохоронні органи розслідують причини катастрофи, за фактом порушено кримінальну справу. На місці аварії працюють півтисячі бійців МНС, солдати з двох військових частин, залізничники, 25 одиниць техніки разом з БТРами, один пожежний і три відновлювальні потяги, спецгрупа по здійсненню робіт з радіаційного та хімічного захисту.
За свідченням очевидців, вагони з гуркотом нагромаджувалися один на одного, доки не утворили купу малу майже з дев’ятиповерховий будинок, «увінчану» двома цистернами з дизпаливом. Недільного ранку їх вдалося зняти і перемістити. У поїзді ще дві цистерни з дизпаливом. З однієї майже все вилилося на землю. Рятувальники дякують Богові, що не вибухнуло. Для уникнення вибуху парів у подальшому постійно здійснюються водяні завіси та розтягування.
Окрім дизпалива, будматеріалів і рослинної олії на «борту» є набагато небезпечніший вантаж — цистерна із фталевим ангідридом. Від потужних ударів відбулася розгерметизація і 60 тонн хімікатів висипалися та випарувалися. Небезпечний вантаж виймають і перепаковують спеціалісти-хіміки базового підрозділу МНС. Фахівці кажуть, що якби аварія сталася влітку, то це призвело б до екологічної катастрофи. Всі працюють у спецкостюмах і протигазах, оскільки речовина викликає подразнення дихальних шляхів. На вечір понеділка спільними зусиллями працюючих на ліквідації аварії, яку керівник Сумської ОДА Юрій Чмирь назвав НП державного масштабу, місце повністю очищено.
У районі катастрофи працюють також слідчі прокуратури. Фрагменти пошкоджених колісних пар та колії підготовлені до відправки на експертизу. Лише після її завершення можна буде встановити причину аварії. Утім, найвірогідніша — несправність колісної пари в одному з вагонів потяга.