«Укрзалізниця» і ЗАТ «Трансмашхолдинг» підписали угоду про виготовлення 300 магістральних вантажних електровозів для потреб Українських залізниць. Контракт розрахований на п’ять років, а перші поставки локомотивів почнуться в другій половині цього року.
Переговори про необхідну українським залізничникам техніку тривали практично весь минулий рік. Партнерами «Укрзалізниці» стали компанія «Трансмашхолдинг», що володіє Луганським тепловозобудівним заводом, і грузинське об’єднання «Электровозостроитель». Слід зазначити, що переговори з представниками російської компанії затяглися. Основні питання, які стояли на порядку денному, — ціна й виробничі можливості луганських локомотивобудівників, які зайняті виконанням великого замовлення з виробництва тепловозів для Російських залізниць.
Але компромісний варіант було знайдено: локомотиви складатимуть на потужностях російського Новочеркаського електровозобудівного заводу, однак не менш як 40% комплектуючих будуть українські. Як розповів заступник начальника відділу нової техніки Головного управління розвитку й технічної політики Укрзалізниці Юрій Блощаневич, це модульні кабіни виробництва дніпропетровської фірми «МДС», прилади безпеки ЛСМУ компанії «Трансприлад» (Хмельницький), а також трансформатори, компресори та багато чого іншого. Отож Україна отримає трохи видозмінений варіант відомих російських вантажних електровозів.
Відповідно до контракту, перші 28 робочих конячок типу «Дончак» надійдуть в Україну у другій половині цього року.